#1 Skrevet September 6, 2009 Hei! Var å henta meg en 93 S2 coupe forrige helg, og er strålende fornøyd med bilen:) MEN, har ett problem med ladetrykket. Det er en ABY motor, med hohenester chip, N75 er koblet ut til fordel for kran, og resirk er tatt vekk/blendet. Det som skjer er at når jeg gir på for eks i tredje gir, går den fort opp til ca 1.2bar, for så å seile ned under 1 bar helt ned til 0.5. Tipper jeg har 0.5 ved ca 4500rpm, dette er vel litt tidlig å ha tømt turboen, selvom den er original.? Jeg har demontert trykkslangene fra turbo til innsug, og de ser hele og fine ut, også kontrollert vacumm til krana og wastegate. Er det noen som har tips til hva som bør sjekkes, eller sitter på en erfaring med samme problem? Kan det være wastegate? Turboen er helt fin, bruker ikke olje, og ingen slakk. Kan ikke si jeg greier å høre noen trykk lekkasje heller, som skulle vært ganske stor med nesten 1 bar for lite trykk. Noen ideer? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 7, 2009 Anybody? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 7, 2009 Feil funnet:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 7, 2009 Feil funnet:) Hva var feilen a? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 7, 2009 Hva var feilen a? Hva var det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 7, 2009 Feilen var at den turbotrykkskrana som satt i (turboXs) Ikke fungerer på denne WG. På denne ventilen er det 2 stk utganger/innganger. Men jeg trengte en som hadde 3 stk. Fordi på XS'en er hullet inn på ventilen (fra turbo) mindre en hullet ut til WG. Derfor fikk jeg bygd opp raskt og fint trykk, men når turboen etterhvert greide å utligne trykket inni ventilen, slik at det ble overtrykk i slangen til WG så åpnet jo WG, og trykket sank som bare det. Så jeg monterte en med 3 stk utganger, men da ladet den bare 0.9, så jeg satt i en stivere fjør jeg hadde liggende, og vips så ladet den 1.3 bar jevnt, til litt over 5000rpm. Turbo xs'en kunne blitt brukt hvis jeg hadde hatt ett t-stykke tilgjengelig, men det hadde jeg ikke. Noen som forresten vet hvor mye trykk jeg kan kjøre på med på Hohenester chip på org Map sensor? beklager noe klønete forklaring 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 8, 2009 Jeg kjører med org Mapsensor 1,5 og chip (ukjent merke). Prøvde å lade noe mer enn det, men da ble bilen håpløs, mulig det er mapsensoren som ikke ville mer. Så gikk ned til 1,5nøyaktig og da funker kjerra Kjører med 1,9bars fjær og N75. Har kun shimset fjæra med ei 2mm skive, og da har jeg ønsket trykk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 8, 2009 OK, fordi jeg kjører nå omkring 1.3 uten n75 og stivere fjør. Syns den antyder litt lugging ved peak. Men det skal være mulig å lade tett oppunder 1.5 på org map sensor da om jeg skjønner rett? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 8, 2009 Ja,,, hvis autogaugemåleren min er rett så skal den peake på 1,5 i 4. og 5. gir... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...