svake bremser på passat(ikke klossene)

Anbefalte innlegg

jeg har svake bremser på min 2002 model passat 4motion, det er nye bremse klosser på den og det er ikke luft i systemet. når jeg starter bilen så er bremsepedalen stein hard, og etter 2-3 sekund så synker den sakte inn. og den bremser utrolig dårlig vist man trår gradvis hardere på pedalen.. noen forslag på hva dette kan være? det virker som om bremsekraft forsterkeren ikke greier å holde "følge" med bremsene vist man bremser ofte.

på forhånd takk

Ørjan

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehehe, jeg hadde AKKURAT samme problem på '02 passelat for to uker siden. Mest sannsynlig er det en bremsekalipper som er problemet.. skal bytte begge på venstre side på den nå snart, så tror jeg problemet løser seg selv.

Kjør forsiktig og pump mye imens! Det er ikke helt trygt...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med luft? Gammel bremseveske? har vært borti det ett par ganger :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hard bremsepedal? Hva med deffekt bremsekraftforsterker? Sjekk om det er lekkasje på slangen inn til bremsekraftforsterker også, mulig bare en sprekk i slangen som skaper disse symptomene :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har nettopp byttet bremse veske og luftet systemet, samme som før. trur ikke det er bremsekraftforsterkeren for av å til fungere bremsene helt fint. jeg har en liten mistanke til at det kan være en sprekk i slangen til bremsekraftforsterkeren, men burde ikke bilen lekke bremsevæske da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har nettopp byttet bremse veske og luftet systemet, samme som før. trur ikke det er bremsekraftforsterkeren for av å til fungere bremsene helt fint. jeg har en liten mistanke til at det kan være en sprekk i slangen til bremsekraftforsterkeren, men burde ikke bilen lekke bremsevæske da?

Nei. Det er en vacuumslange, altså luft som går i den slangen/røret inn på bremsekraftforsterkeren..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei. Det er en vacuumslange, altså luft som går i den slangen/røret inn på bremsekraftforsterkeren..

ahha.. takk så mye:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har svake bremser på min 2002 model passat 4motion, det er nye bremse klosser på den og det er ikke luft i systemet. når jeg starter bilen så er bremsepedalen stein hard, og etter 2-3 sekund så synker den sakte inn. og den bremser utrolig dårlig vist man trår gradvis hardere på pedalen.. noen forslag på hva dette kan være? det virker som om bremsekraft forsterkeren ikke greier å holde "følge" med bremsene vist man bremser ofte.

på forhånd takk

Ørjan

Kom du til bunns i dette? Har samme symptomer som deg på min 02 modell.

Nye klosser og skiver på min, bremsevæsken er byttet, og alt ser tett og fint ut, mister ikke væske. Sitter å vurderer om det kan være hovedsylinderen? Noen tanker om det?

Hehehe, jeg hadde AKKURAT samme problem på '02 passelat for to uker siden. Mest sannsynlig er det en bremsekalipper som er problemet.. skal bytte begge på venstre side på den nå snart, så tror jeg problemet løser seg selv.

Kjør forsiktig og pump mye imens! Det er ikke helt trygt...

Ser ikke helt hvorfor en gåen caliper skal få en bremsepedal til å sige når en trakker og holder den i bunn, da må det være en lekasje i så tilfelle.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jada, det var lekkasje i den.. Mastersylinderen var helt okay. Byttet kalipper, funker fint nå.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

næi, dessverre så kom jeg aldri til buns i dette. bilen endte sine dager i grøften før jeg fant ut av det :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer med nesten ny en da :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.