noe rart etter montering av xenon

Anbefalte innlegg

Etter at jeg skifta xenon kitt på min 01 passat ble det noe tull med lysa,

det som skjer er, at om jeg setter på spredere (som er orginalt på bilen, og uten ettermonter xenon)

så begynner det og lyse litt svakt i full lys indikatoren i displayet, og om jeg setter på fyll lys lyser den med ¨vanlig¨ styrke: klø :

Noen som har en fornuftig forklaring på dette?

la ikke merke til det med forige xenon kit

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk alle koblinger, også på selve pærene. Kan antyde en jordingsfeil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du funnet ut noe om dette ? har akkurat det samme problemet på min bil og nå.

Men det er kun sånn når xenoen kittet er tilboklet men om eg setter orginal pærene tilbake så er alt tilbake til normal.

Om dene ene lykta har xenoen kitt montert og den andre vanlig halogen så er det også helt normalt. men altså ikke når begge lyktene er tilkoblet eksenon. skjønner ingenting av dette ...

håper noen kan hjelpe meg.

Mvh

Richard

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

samme problem hos en jeg kjenner med 2001 mod passat med ettermontert xenon

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har ikke funnet ut noe av dette enda...har hatt en del og gjort i det siste! det som er litt rart er at det var ikke sånn på det xenon kittet som satt der først, men når jeg bytta og da satte på slim balaster i samme slengen ble det sånn! så må sjekke ut litt hva det kan være!

roper ut om jeg finner ut noe....håper dere andre gjør det samme!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oki var bra og høre at det ikke er bare hos meg.

Snakka men han som solgte meg dette sette og han hadde aldri vertborti noe av dette før men mente eg måtte inn med et rele sett. Men kan jo virke som at det blir noe feil med motstanden og. fordi det er akkuratt likt når fjerlysa er helt koblet fra og altså at ingenting er tilkoblet kablene for fjernlysa.

Mvh

Richard

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men disse ballastene dine, er de montert rett på stålet/aluminiumen så kan dette gi forstyrrelser. Dersom du har gjort dette kan du enten finne deg en gummi"pakning" å sette i mellom eller montere ballasten under frontlyktene i plasten.. Sitter som F*** med 3m sin dobbelsidig teip..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det har vi prøvd. Men problemet er forsatt det samme, selv når ballasten henger i "fri luft",

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmm,slik har jeg på golfen også :P Men det uten xenon.. Vi får feilsøke en dag ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det som eg syns er rat med hele opplegget er at vist den ene lykta har montert xenon kit og den andre lykt vanlig halogen pære så oppføre ting seg helt normalt, med tanke på at xenon pæra tenner og slukker sånn som den skal og indikator lyse lyser kun når lang lysa er på.

Har vert inne på tanken omdte kan være for lite motstand i kretsen når begge xenon kittene er montert, men detter er ikke noe vi har funnet ut av enda.

Så håper det er noen der ute som har vert borti dette før. er kjedlig og kjøre uten fjernlys nå når høsten kommer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen som har funnet ut noe mere ?

Vi har vertfall fått våre lys til og fungere, men har forsatt det blå lyset inni bilen som mange andre har problemer med.

Vi fikk lysene til og fungere når en motstand ble langt inn i kretsen på den ene lykten, skal prøve det samme på den andre og. Noen som har prøvd andre ting ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg også skaffet meg xenon kit. Samme skjedde med meg.

Noen som har noen løsning på hvordan få det vekk ?

Er det skadelig på noen måte, eller skal jeg bare ignorere det :) ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når du setter på tåkelys med defekte pærer i langlysa så får du dette. Er en form for pærevarsling. Du får det med xenon fordi det ikke er forbindelse mellom pluss og minus i tenneren som i ei lyspære.

Grunnen er at rele til tåkelys er jordet via fjernlys, så tåkelysa slokker når du setter på fjernlys. Jeg koblet færst inn en lyspære prallelt med tenneren til xenon. Men som en varig løsning så satte jeg på konstant jording til tåkelysrele. Da lyser tåkelys sammen med fjernlys også:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei, her forstår jeg er en løsning :) men jeg forsto den ikke helt :P

Konstant jording til tåkelysrele, altså releet som går på grøftelysene?

Forstår jeg deg riktig;

Tåkelys har en forgreinet kobling NC gjennom fjærnlysbryteren ? du koblet konstant jord til releet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Beklager sent svar.

Ja jeg målte hvilken ledning som mista jording i rele når jeg slo på fjernlys.

Kobla konstant jord der.

Rele sitter i elsentral under rattet. Mener dette heter 381 og er lilla eller blått:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Beklager sent svar.

Kobla konstant jord der.

Rele sitter i elsentral under rattet. Mener dette heter 381 og er lilla eller blått:)

vil dette også funke på min S4 99mod?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er mulig, men kan veldig lite om Audi.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Beklager sent svar.

Kobla konstant jord der.

Okei, dette skal testes :) !

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk endelig fikset mine xenon lys. Bytta til digitale ballaster og da ble alt bra. Har erfart at en del firma som selger xenon sett ikke har så mye kunnskap eller erfaringer rundt dette. Men stor takk til haugland.biz som hjelpte meg. rask levering og veldig god service.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Digitale balaster med innebygd motstand?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel strengt forbudt å reklamere her, men jeg kan i allefall fortelle litt hva dette skyldes;

Det er som nevnt tidligere en feilmelding som varsler om at pærene i tåkelyktene har "røket". Får jeg spørre hvor dere har kjøpt ballaster, dere som får trøbbel med dette?

De ballastene som selges i vår nettbutikk (35w) er digitale og har innebygde motstander, som "lurer" bilen til å tro at pæra fortsatt er i orden, noe den selvsagt er.

Men altså, bytt til digitale ballaster som ikke gir feilmelding er mitt råd!

Har opplevd tilsvarende problemer på Passat 2010 mod. og her med digitale ballaster, så er ingen regler uten ett unntak, bare så det er sagt! Men på 2001 så vil det fungere utmerket.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

på min 2002 passat så flimrer xenon pærene i nærlysene når jeg bare har tenningen på, men når jeg starter bilen lyser begge en stund å så slukker den ene pæra.

kan det bli borte hvis jeg bytter til Digitale ballaster?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.