#26 Skrevet Februar 22, 2010 (endret) på min 2002 passat så flimrer xenon pærene i nærlysene når jeg bare har tenningen på, men når jeg starter bilen lyser begge en stund å så slukker den ene pæra.kan det bli borte hvis jeg bytter til Digitale ballaster? Er som fredrik sier dårlig strømtilførsel, når du tar på tenninga, gløder bilen din (trekker mye amp), samtidig som at lysbryteren står på 0 (auto kjørelys) så du har ikke full spenning frem til pærene/ballasten før du setter lysbryteren din på 1 eller ON. Men bruker du den strømen som går inn på ballasten i dag til styrestrøm til eit relè også direkte i fra batt til ballasten så skal du bli kvitt det problemet. VAG er heller ikke kjent for å spandere på seg det tykkeste ledningsnettet heller, blir litt i tynneste laget for startstrømmen ballaster trekker, men det går stort sett greit. Noe opplever å måtte bytte ut 10amp sikring med 15 amp for å takle startstrømmen på ballastene, noe som er på egen ansvar! Skal til å montere på min 2002 passat i dag med digitale ballaster i fra vvme, håper det går bra. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet Februar 22, 2010 Men er altså meget lett å installere dette ledningsnettet fra biltema. Anbefaler egentlig alle med VAG å gjøre dette før man setter inn xenon. Man får kortere tennetid og da Fredrik 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet Februar 22, 2010 Takk for svar!! skal prøve dette så fort det lar seg gjøre 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet Februar 22, 2010 Jeg hadde samme problem, med flimmer i pæra for så at den slukket på en Santa Fe til en på jobben. Byttet bare til vanlige IKKE digitale balaster, så funka det fett igjen.. Har samme problem på Golfen, og på Skodan til mamma. Så blir å bytte til vanlige balaster der også.. Virker som de digitale er mer vare på spenningsfall ved opp start.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet Februar 24, 2010 Høres ut som det er dårlig strømtilførsel fram til ballasten. Er ikke helt uvanlig dette på VAG. Da kan man enkelt sette inn dette:http://biltema.no/no/Bil---MC/Biltilbehor/Belysning/Belysning/Kabelsett-for-lyskaster/ Høres og ut som den ene ballasten kanskje er defekt. jeg fant dette settet men det var kun til H4 pære åssen kan man få det til å passe på H7? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet Februar 24, 2010 jeg fant dette settet men det var kun til H4 pære åssen kan man få det til å passe på H7? Stikk å kjøp deg et vanlig 87 relè og kable dette opp selv. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet Mars 24, 2010 jeg fant dette settet men det var kun til H4 pære åssen kan man få det til å passe på H7? Oh. Vært innom Biltema å spurt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet Mars 29, 2010 Oh. Vært innom Biltema å spurt? ja! jeg kjøpte det også, de hadde bare 3 pakker igjen å alle var det samme 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...