Funky kjørefølelse på A4, er det forstillingen?

Anbefalte innlegg

Jeg har enda ikke byttet noen forstillingsdeler på min A4, men den hadde nye øvre bærearmer fra rundt årsskiftet.

I de siste ukene har den hatt mer vinglete kjørefølelse enn vanlig, må ratte mer for å holde den fint på veien, liker det ikke i det hele tatt..

Det må sies at jeg ikke har tatt hjulstilling på lenge, og har skrudd på diverse ting siden den gang. Hvordan sjekker jeg om de ulike delene i forstilling er gåen? Alt ser sånn.. noelunde helt ut. Et drivledd er byttet i år, det andre ser OK ut, og får ingen typiske drivleddssymptomer.

Har også stress med girkassen min, stikken driver å hopper noe voldsomt om jeg utsetter bilen for noen litt brutale humper, den hopper og gir god feedback når jeg gir gass, og merker også i stikken når jeg slipper gass. Føles som om hele girkassen er fysisk løs omtrent.. men den girer fint og har ingen skumle ulyder. Men bilen rister en del for tiden, og jeg tror det er pga den.. Motoren ser ut som den er rimelig bra på plass, tror ikke motorfestene mine er røket. Input?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være bakre foringa på gir kassa det med hoppinga,eller Motor fester som begynner å bli ''lurvete''.

Ha du sjekka endeledda dine min oppførte seg sånn for en stund siden,jekka den opp og bevegde hjulet 1cm nesten. Sjekk det du så er du ikke langt unna en hel bil igjen:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har også disse lenkearmene som kan bli sleten. De ser du som en C. Skal du begynne å skifte ut deler, så ville jeg kjøpt et komplett sett(12 deler) til rundt 2000 spenn, byttet ALT så tatt hjulstilling:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tips, Magnus, skal sjekke når jeg får orken i meg..

Ole-Jørgen, tenkte på Meyle sitt, er en del dyrere, men det skal visst vare veldig mye lengre. Ettellerannet som er forsterket og modifisert iallefall, så jeg slipper å bytte endeledd annenhver mnd :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.