Noen i lokallags styret har mistet gnisten, noen som har lyst å ta i et tak?

Anbefalte innlegg

Terje Rønning har mistet troa på å sitte som lokallagsleder.

Vi er da ute etter en ny lokallagsleder, noen som har lyst å prøve ut dette?

Vi søker da etter:

Lokallagsleder

Styremedlem

Kandidater (Kandidat til)

Marius Giske (Lokallagsleder)

Noen andre som har lyst å ta i et tak for klubben?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du snakke med han om dette? ser ut som du har gitt opp styret her..

For min del så gir jeg meg en go faen.. Når ikke folk gidder å stille opp kl 19:00 på peppes da vi går ut med møtene på forumet her en gang så føler ikke jeg at det er noe hensikt å kave seg opp me nytt styre å dille med det. For det er jo knapt folk som gidd å engasjere seg.

Det dette lokalaget har til felles er reisene på treff! De fleste fra Ålesund og rundt om kjører på bane å noen andre stiller ut så vi bruker å stille ganske bra der :)

Og når det gjelder samlinger så føler jeg det har glidd så langt ut no at vi heller satser på å finne en dato litt sjeldnere, og satser på å samle en go gjeng enn å sitte 2-4stk å se i en vegg å lure på kor folk er.. Jeg startet på året med en tråd der vi skulle komme med forslag til hva vi skulle gjøre i år å det har ikke akkurat blitt gjort noe annet enn å reise samlet på treff :)

Vi er ikke så alvorlig flinke å få gjort noe stort, såg bare når vi hadde Nordvest treff kor lite ut av lokalaget som faktisk var med å fikk det til å gå. Men heldigvis klarte vi det meget bra :)

Det som hadde vært godt for oss var å leid se ei bane å hatt banetreff.. saken der blir jo at da kjører vi sjøl som regel så bane må leies med alt av folk som f.eks ACR ;)

Om det er noen som vil gi nytt liv så all ære til dem!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde en samtale med Terje tidligere i dag, da ble vi enige om at jeg skulle utlyse om dette.

Veit det har vert veldig dårlig oppmøte på pizza den siste tiden, mye av grunn til dette tror jeg er at når en ikke gidder, gidder ikke andre heller. Va selv med på treffet på våler og synst dette va steike artigt :D Håper det blir flere sanne :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

flott :) er vel blanda meninger ang oppmøte men hovedsaklig er det nok at folk ikke gidd. Men så er det som regel at de som kommer treffer gjerne de som er der nesten daglig på diverse skru lokaler rundt om så behovet er ikke det samme som det var før da folk ikke hadde lokaler folk strømmet inn på daglig for å prate bil.. Savner de pizza møtene vi var 30+ på med film å slikt :)

Vi får heller planlegge noe stort for neste sommer! vinteren er lite vi kan gjør med bortsett fra svenske turen på isbane :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, vakje det Molde som skulle arrangere nordvest i år? :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

pizza on tour var konge, men det kreves planlegging og litt administrasjon.

For meg og sikkert andre på øyene blir det litt vel langt og tidkrevende og komme på peppes, spesielt når man ikke er edru og formen er langt fra levelig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

pizza on tour var konge, men det kreves planlegging og litt administrasjon.

For meg og sikkert andre på øyene blir det litt vel langt og tidkrevende og komme på peppes, spesielt når man ikke er edru og formen er langt fra levelig.

Du kan ikke skylde på fylla vær gang! må lære d å drikke no gut : haha :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tro meg det er nok flere enn deg som drikker Torkjell :P Man dukker da vel opp fordi? :)

Men fra spøk til revolver,så burde folk ta å våkne litt..

Hvorfor skulle det da ellers kalles Ålesund Lokallag?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her blei det jaggu stille..:P

Er det noen som har lyst å bli med på baneleie neste år da?Vi har ihvertfall lufta muligheten,men da trengs det litt mere folk enn nå...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg vil komme med eit forslag om at dei som ønsker å vere med på lokalmøter kan skrive seg opp på ein e-postliste som styret har. Som dei kan bruke når ting skjer.

Er ikkje alle medlemmene som er aktive på forumet heller.

Sånn at når det skjer noke så vil alle få beskjed med ein gong mailen. Personlig sjekker eg mailen oftare enn forumet. Og vil tru at fleire som gjer som meg. :)

Berre eit forslag!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det må bli via melding forsåvidt. Men pizza møtene er første søndag i vær måned så skulle ikke vær så alvorlig vanskelig å følge med der ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det må bli via melding forsåvidt. Men pizza møtene er første søndag i vær måned så skulle ikke vær så alvorlig vanskelig å følge med der ;)

Okai :) Det var eg ikkje klar over! Men for tida e det dårlig med folk som stiller opp?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her blei det jaggu stille..:P

Er det noen som har lyst å bli med på baneleie neste år da?Vi har ihvertfall lufta muligheten,men da trengs det litt mere folk enn nå...

baneleige høres fornuftig ut.

vi diskuterte jo det på acr!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bane kjøring e no allti arti da:) ej kan godt ver me på forskjelli, men ekje so lett no når ej bor i bartebyen da:p får heller stille sterkere neste år ja:) er iallefall klar for Funesdalen over nyttår:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min tid strekker ikke til slik den gjor for 2 år siden. Det blir stort sett et par treff i året for min del, hadde noen ville tatt over mitt kanditatur som styremedlem så er det bare å skrike ut.

Hadde jeg vært fri og frank så hadde det ikke vært noe problem, men familie kommer i første rekke her: rolleyes.

Man forandrer seg vist med årene og ting som skjer rundt seg:p

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner jeg godt Ole Johnny :)

Da har vi en stilling til ledig :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du snakke med han om dette? ser ut som du har gitt opp styret her..

For min del så gir jeg meg en go faen.. Når ikke folk gidder å stille opp kl 19:00 på peppes da vi går ut med møtene på forumet her en gang så føler ikke jeg at det er noe hensikt å kave seg opp me nytt styre å dille med det. For det er jo knapt folk som gidd å engasjere seg.

Det dette lokalaget har til felles er reisene på treff! De fleste fra Ålesund og rundt om kjører på bane å noen andre stiller ut så vi bruker å stille ganske bra der :)

Og når det gjelder samlinger så føler jeg det har glidd så langt ut no at vi heller satser på å finne en dato litt sjeldnere, og satser på å samle en go gjeng enn å sitte 2-4stk å se i en vegg å lure på kor folk er.. Jeg startet på året med en tråd der vi skulle komme med forslag til hva vi skulle gjøre i år å det har ikke akkurat blitt gjort noe annet enn å reise samlet på treff :)

Vi er ikke så alvorlig flinke å få gjort noe stort, såg bare når vi hadde Nordvest treff kor lite ut av lokalaget som faktisk var med å fikk det til å gå. Men heldigvis klarte vi det meget bra :)

Det som hadde vært godt for oss var å leid se ei bane å hatt banetreff.. saken der blir jo at da kjører vi sjøl som regel så bane må leies med alt av folk som f.eks ACR ;)

Om det er noen som vil gi nytt liv så all ære til dem!

Vi har flere alternative måter å gjøre dette på.

Det faktum at vi har særdeles lite aktivitet i lokallaget kan vi enten bare finne oss i eller ta tak i å gjøre noe med, men som Espen sier at folk ikke gidder å møte opp en gang i måneden beror nok mye på at behovet for å møtes er langt mindre nå enn det var for noen år siden. Tidligere ble det skrudd mye hjemme hos hver enkelt men etterhvert som det har dukket opp skrulokaler over hele regionen treffes folk ofte nok der.

For min egen del kan jeg bare si at verken klubben, forumet eller lokallaget er det samme som det jeg meldte meg inn i for en del år siden, og at jeg for min egen del ikke lenger ser noen grunn til å sitte som lokallags leder.

Pizzamøtene har jeg kuttet ut etter at jeg for tredje gang var eneste fremøtte. Jeg har bedre ting å styre med på en søndagskveld enn å sitte alene på Peppes.

Jeg tror at en styremodell med en eller flere kontaktpersoner (man må gjerne kalle det leder, styremedlem, konge eller hva som helst) som ordner opp i forhold til hovedstyret og lokallags medlemmer nok kan være den riktige formen med det aktivitets nivået vi har her i dag.

Hvis noe skal skje (fellesturer, julebord, treff, utstilling, gokart kjøring, klubbløp i autoslalom el.) er det vel kanskje best at de som ønsker seg noe sånt tar ansvar selv og går sammen og fikser det? Kontaktpersonene vil utmerket godt klare å ta seg av det som måtte trengs av middler eller godkjenning fra sentralt hold i klubben eller hos andre ting ev. må igjennom. Man trenger vel strengt tatt ikke et styre på 10 mann som skal komme på og arrangere alt?

Uansett, innen utgangen av oktober bør lokallagets medlemmer ha blitt enig om hvordan de vil at det nye styret skal fungere og hvem som skal sitte i det. Og med bakgrunn i det trekker jeg meg som lokallagsleder fom 1. november 2009.

Jeg foreslår samtidig at alle som sitter i styret i dag skriver hvert sitt innlegg i denne tråden hvor de gjør rede for hvorvidt de stiller til gjenvalg eller ønsker å tre ut av styret.

I tillegg bør hver enkelt skrive noen ord om plassen de har (hatt) i styret og hva det innebærer sånn at de som eventuelt er intressert i å sitte i styret vet litt hva det går ut på og hvor mye (eller lite) jobb eller tid som går med til det.

Terje

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Leder

Jeg har da sittet som leder og tar ikke gjenvalg.

Som leder er du bindeleddet mellom hovedstyrets lokallagsanvarlig og resten av medlemmene i lokallaget.

I grove trekk går det enkelt og greit ut på at du får mail fra lokallagsansvarlig om skiltplater, klistremerker, lokallagsøkonomi, utstyr i lokallaget osv. Du mottar skiltplater, klistremerker og ekstra Treffpunkt i posten. Ekstra Treffpunkt deler du ut ved behov, sålangt har jeg ikke fått spørsmål om ett... Klubbmerker og skiltplater har vært kasserers ansvar så jobben med det har vært å overlevere sendingen til ham. Spørsmål fra medlemmer som ikke jeg har kunnet besvare har gått videre til lokallagskontakten i hovedstyret og tilbake igjen til medlemmet når jeg har fått svar.

Litt kontakt med samarbeidspartnere ang. oppdatering av rabattavtaler eller andre vi har avtale med om ting...

Jeg vil si at med den aktiviteten vi har i dag er tidsbehovet ca. et kvarter i måneden, til sammen! Da jeg startet som leder brukte jeg i snitt 5-10 min daglig. Så det er alt avhengig av hvor mye man vil ha utav lokallaget, som med alt annet, man høster av det man sår.

Syns man det er greit sånn som det er nå bør man kanskje ikke vurdere å stille til valg men har man et minste ønske om å gjøre noe for et litt mer aktivt lokallag så er det ikke mye som skal til!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.