Skadd senterring føre til slitasje på dekk?

Anbefalte innlegg

Hei!

Har et dekk som vibrerer/rister en del når jeg kjører og som også blir slitt på utsiden av dekket. Kan det ha med en skadd senterring? Mangler en bit av den, så regener kanskje med at det er det som gjør det.

. Hvis det er den som sitter på innsiden av felgen(?):confused:

Hadde vært fint med et kjapt og ordentlig svar :)

Mvh

Simen R. Strand

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vil nok tru at dekket ditt er i ubalanse. senterringen kan det nok ikkje være.

eller så er hjulstillingen feil sidan du sliter dekk. evt feil dekk trykk.

men vil nok tippe hjulstillingen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar.

Men jeg hadde bilen min på firehjulskotroll på NAF for en måneds tid siden fordi det vibrerte og det dekket begynte å slite seg ut. Det viste seg at spissinga var helt på viddene og han rettet det opp, men har det problemet fortsatt.

Mulig det er ubalanse i dekket da. Men kan ubalanse i dekket føre til slitasje?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kast/bulk i felgen kan faktisk føre til økt dekkslitasje..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okey! Takk skal du ha! ;)

Skal skifte dekket i morgen, så avbalansere dekket etterpå!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Få sjekket felgen da, at den ikke er kast i :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjører du på "dårlige" veier, altså sporete veier, så slites brede dekk i ytterkantene ganske fort.

Her i Tromsø er veien dårlig og sporete. Med 235 bredde på dekkene på 200'a "mi", er ytterkantene på alle dekke nedslitt.

Seff er det no' jalla dekk også, de som jeg kjøpte til bilen. Utslitt på 2 sesonger, altså i ytterkantene. Ok mønster midt på dekket.

Hakka RSi, som jeg har til vinterdekk, har jeg brukt i 5 år. Enda er dem ikke nedslitt til halv-slitt-merkene engang. Det er 205 bredde på org. felger.

Sånn bare til opplysning. ;)

Det sies også at, har dekkene først begynt å slite skjeivt, så er dem "ødelagt". :)

Håper du finner ut av dette. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei igjen.

Fikk skiftet dekket, men det var fortsatt vibreringer i rattet ved rundt 80-95km/t.

Har fått tatt avbalensert fremdekka og vibrering ble borte, men er fortsatt en liten tendens til vibrering i rattet noen ganger. Er det noe som kommer seg etterhvert etter man har avbalansert dekka eller er det noe annet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du billige dekk? Jeg kjøpte billige dekk en gang som var umulig å balansere, rett etter at de var balansert i maskina gikk det 500 meter før det var kast i de igjen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okey.

Tror jeg har billige dekk foran (Kjøpte bilen i vår så er usikker) men bak er det Yokohoma. Men får se hva det blir til.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.