#1 Skrevet September 8, 2009 Hei! Har en kompis som har fått fyllt bensin på bilen sin. En Touran Tdi. Hvor kan han komme til for å tømme tanken? Er det mulig innenfra eller er det mulig fra noen lufteventil på påfyllingen. Han får vel ikke slange ned påfyllingen da det er sperre der? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 8, 2009 Ring NAF, Falck, Viking e.l... Mener dem har utstyr for å tømme tanken. Og for all del, IKKE START MOTORN!!! Ellers må du/dere vente til verksted åpner i morgen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 8, 2009 Motor er ikke startet, så lurte på hvor det går an å komme til med slange slik at tanken kan tømmes. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 8, 2009 Via tankarmaturet, ta ut det så kan drivstoffet suges opp... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 8, 2009 Via tankarmaturet, ta ut det så kan drivstoffet suges opp... Dette er oppå tanken, så dere må inn under baksetene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 8, 2009 går det ikke ann å bare koble fra fuelrailen og koble fra starteren og sette switsen på on og pumpe det ut med dieselpumpen da? eller går ikke pumpen uten at motoren er igang? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 8, 2009 Saken er vel at man skal spare pumpa for bensin, da bensin smører dårligere, og pumpa kan skjære seg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 8, 2009 bare å jumpe releet bak lys bryteren,da pumpa tåler like bra bensin som diesel.dra av slangen ved dieselfiltert og oppi en beholder med bensinen.Releet er bittelite og lyse grått mener det er merket med 449 Vær så god:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 8, 2009 Dieselpumpa starter når han åpner en av dørene, men som regel ikke nok til at det rekker fram til pumpa.. Under sete, sug ut all bensin, rens tanken og skift dieselfilter og fyll full tank;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 8, 2009 Jeg gjorde akkurat samme tabben på A4tdièn min. Jeg fant "lokket" som dieselpumpa sitter i bak i golvet i bagasjerommet. (stasjonsvogn, tror di på under baksetet på sedan) Fikk lånt meg en hydraulikkpumpe, stapte en slange rett ned i tanken å fikk tømt den. Skiftet dieselfilter. (fyllte det til topps med diesel før montering) Bilen startet og sveiv som ei klokke på andre forsøk. Da hadde jeg også kjørt i 3 mil med ca 5 liter diesel blandet med 25 liter bensin i tanken før det gikk opp for meg hvorfor bilen plutselig begjynte å fuske.......... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Oktober 8, 2009 kan også være lurt å fylle 1-2 dl totakts-olje når du har fyllt tanken med diesel :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Oktober 8, 2009 du kan jo også koble direkte strøm på pumpa og koble slange på " tur" røret, så pumper du 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Oktober 9, 2009 går det ikke ann å bare koble fra fuelrailen og koble fra starteren og sette switsen på on og pumpe det ut med dieselpumpen da? eller går ikke pumpen uten at motoren er igang? bare å jumpe releet bak lys bryteren,da pumpa tåler like bra bensin som diesel.dra av slangen ved dieselfiltert og oppi en beholder med bensinen.Releet er bittelite og lyse grått mener det er merket med 449 Vær så god:) Saken er vel at man skal spare pumpa for bensin, da bensin smører dårligere, og pumpa kan skjære seg. Er som blir sagt her, man skal aldri kjøre bensin i ei diesel pumpe, om den ikke skjærer seg så korter du ned livet på pumpa veldig mye. Diesel pumper går med MYE mer trykk en ei bensin pumpe og må ha smøringen i dieselen. ALDRI TØM DEN MED KJØRE PUMPA 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...