Touran - mangellapp etter EU, IDIOT!!

Anbefalte innlegg

Ja, må bare starte med å kalle meg sjøl for en idiot, som klarte kunststykket å bestille EU kontroll hos Møller, da eg fikk brev i posten om at de var så billig. Dette var lurt tenkte eg....

 

MEN; ka tenkte eg på???

 

Punkt 1:

Bilen har fått nye felger og dekk som ikke er notert inn i vognkort selvfølgelig.

 

Punkt 2:

Bilen har fått ettermontert senkesett fra Håkon Sandberg som heller ikke er notert inn i vognkort.

 

Punkt 3:

Bilen har fått ettermontert sotetfilm på alle vindu rundt bilen, ja også vinduene foran B stolpe, som eg selvfølgelig er klar over IKKE er tillatt.

 

Og på toppen av dette, sendte eg min kjære kone for å vise bilen...... He he he.. LURT!

 

Så hvilke mangler tror du er ført opp av kjære Mr. Møller??

 

Du gjettet riktig: ALLE 3!!!

 

 

FAEN FOR EN DUST EG ER SOM OVERHODET TENKTE PÅ Å TA KONTROLLEN DER!!!!!!

 

HVA GJØR EG??

 

Er vel ikke mulig å snakke vekk de rutene hos forhandler.......

 

Regner med eg må til biltilsynet for å få innskrevet dekk og senkesett, men det betinger vel visning av bil. (ergo; ruter må være blanke)

 

 

SÅ; NOEN SOM KAN LÅNE MEG NOEN RUTER ETT PAR UKER???

 

 

HE HE HE......

 

Kan faen ikke annet enn å le av meg sjøl nå....

Kor var hodet i denne prosessen....

 

Dust.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fort gjort:p

nye ruter er stort sett veldig billige da;) og da har du de:)

 

Senk er bare og ha i godkjent høyde og ha fersk 4hjulsmåling, lysjustering.:)

Ang felg og dekk får du vel sikkert godkjent de greit om de er innfor hva det står i STRO boka?:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ugg, de skal ikke være grei å ha med å gjøre, de der....

Du må sjekke om felgene dine har rett ET, og har +/- 5% rulleomkrets i forhold til det originale. Du må kunne greie å ha bilen 11cm over bakken til nærmeste harde del, 9cm over bakken til nærmeste bevegelige del (skvettlapper, plastdeksler, etc). Så er du good to go :)

som sagt over her, hjulstilling, lyktekontroll må også påbergegnes, og husk at bilen ikke kan subbe i hjulbuene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk, regner med eg skal få på plass dette, men det var rutene som irriterte meg mest.

Forrige bil, Passat'en ble eg stoppet i utekontroll av Biltilsynet, og den hadde dobbelt så mørke rutyer som eg har tatt på Touran, fikk ingen anmerking!! De var 3 stykker som byttet på å klore på kanten av rutene for å finne limingen.........

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe. kom akkurat på en liten historie, ang. soting av vinduer.

Var en kar som måtte vise bilen sin 3 dager etter at han hadde betalt en god bunke høvdinger for soting av vinduer.

Han viste bilen kort og godt uten vinduer i framdørene.

 

Etter en del diskusjon fram og tilbake, ble bilen godkjent uten vinduer i framdørene.

(så vent på en godværsdag, ta ut rutene i framdørene, og vis bilen ;) )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan også rulle de ned og dra ut sikringen til el-vinduene;) eller hekte av sveiva om du har det:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan også rulle de ned og dra ut sikringen til el-vinduene;) eller hekte av sveiva om du har det:P

 

Er det pr definijon lov å kjøre uten ruter da?

Har ikke det noe med typegodkjenningen på bilen å gjøre?

 

Hvis ikke, er det jo ett interesant forslag da? Men en ber vel i utgangspunktet om trøbbel også da.......

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som kan skaffe meg 2 sideruter til en overkommelig pris eller??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er ikke så dyrt... hør litt rundt omkring med riis og carglass og alle disse her, billigere enn forhandlere...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har vel ikke tatt frontruten også, vel? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etterkontrollen kan du ta jo hvorsomhelst.....du kjenner ikke noen som kjenner noen som jobber på et verksted da ? ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei var vel ikke lurt å levere inn bilen til ett verksted som bare gjorde jobben sin,er vel strengt tatt ikke møller sin feil at bilen din ikke blir godkjent,blir litt for dumt å "beskylde" MR.Møller som du skriver her!,men men,litt surt å måtte fjerne soting som du har spandert mange kroner på,føler med deg akkurat der,lykke til med godkjenning!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har jo disse gutta på Nesttun... ER-AN på Os... de godkjente en bilen jeg hadde med soting, nevnte det ikke engang....mens så fant jo de pærer som manglet steder jeg ikke viste det fantes pærer... :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ugg, de skal ikke være grei å ha med å gjøre, de der....

Du må sjekke om felgene dine har rett ET, og har +/- 5% rulleomkrets i forhold til det originale. Du må kunne greie å ha bilen 11cm over bakken til nærmeste harde del, 9cm over bakken til nærmeste bevegelige del (skvettlapper, plastdeksler, etc). Så er du good to go :)

som sagt over her, hjulstilling, lyktekontroll må også påbergegnes, og husk at bilen ikke kan subbe i hjulbuene.

 

hva gjør man da dersom han har en orgianl audi a4 med sportsundestell. denne er lavere enn 11 cm under.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så lenge bilen er levert fra fabrikk lavere enn 11cm så er det lov.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er helt misforstått at bilen skal være 11 cm på det laveste under bilen. Dette er regler som det norske BT har mistolket. En personbil skal klare en fartsdump på 11cm, og da kan bilen være MYE lavere enn 11cm på laveste punktet.

 

Be dem lese EU reglementet på nytt!

 

Fabian

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har vel ikke tatt frontruten også, vel? :)

 

He he he, det får da være grenser:-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etterkontrollen kan du ta jo hvorsomhelst.....du kjenner ikke noen som kjenner noen som jobber på et verksted da ? ;)

 

Dessverre...... Er avkrysset på punktet "Forevises trafikkstasjon"

 

Forb..... rævh......

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei var vel ikke lurt å levere inn bilen til ett verksted som bare gjorde jobben sin,er vel strengt tatt ikke møller sin feil at bilen din ikke blir godkjent,blir litt for dumt å "beskylde" MR.Møller som du skriver her!,men men,litt surt å måtte fjerne soting som du har spandert mange kroner på,føler med deg akkurat der,lykke til med godkjenning!

 

Her snakker vi vel egentlig om "tolkning av regelkverk" og hvor firkantet det er mulig å være.

 

Ble stoppet i utekontroll som sagt med Passaten, og den var det HELT sorte ruter på. De stod 3 stykker og kloret med neglene for å finne sotingen....... Gikk helt fint.

 

Skjønner de har en jobb å gjøre, og må holde seg til reglene, men de er jo ikke ansvarlig for at eg byttet til "sorte ruter" 5 min etter den var EU-godkjent vel, om du skjønner??

 

Kunne hvertfall ringt meg og tatt en dialog før de laget dene sure lappen.

 

Har dessuten prøvd å ringe kundemottaker, og lagt igjen beskjed om at han må ringe meg.

 

Ikke hørt ett pip!!

Men skjema på mail om hvor fornøyd eg er med verkstedsbesøket kom 1 time etter bilen hadde vært innom!!

 

Ja ja..... SKal vel klare å skrive noen ord til de, slik at de kan forbedere seg:-) he he he

 

Mr Møller er fortsatt dust i mine øyner, men det er en lengre historie.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De har jo lang tradisjon med å ikke like noenting ettermontert på bilene 'sine' da, det må jo sies.

Og altså regelverket kan jo være det samme, det er vanskelig å krangle med alle de småkongene på trafikkstasjonene i Hordaland...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Møller synes jeg grei på noen ting... f.eks. skifting av bremser og bremseskiver.. men når det kommer til EU kont. ville jeg aldri brukt dem.. =) Etter det jeg leser over.. hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja, bremser og bremseskiver kan jo hvem som helst skifte, jeg går kun innom Møller om det er noe avansert som er gale.. Men erfaringsmessig har de ikke greid å hjelpe meg så ofte..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her snakker vi vel egentlig om "tolkning av regelkverk" og hvor firkantet det er mulig å være.

 

Ble stoppet i utekontroll som sagt med Passaten, og den var det HELT sorte ruter på. De stod 3 stykker og kloret med neglene for å finne sotingen....... Gikk helt fint.

 

Skjønner de har en jobb å gjøre, og må holde seg til reglene, men de er jo ikke ansvarlig for at eg byttet til "sorte ruter" 5 min etter den var EU-godkjent vel, om du skjønner??

 

Kunne hvertfall ringt meg og tatt en dialog før de laget dene sure lappen.

 

Har dessuten prøvd å ringe kundemottaker, og lagt igjen beskjed om at han må ringe meg.

 

Ikke hørt ett pip!!

Men skjema på mail om hvor fornøyd eg er med verkstedsbesøket kom 1 time etter bilen hadde vært innom!!

 

Ja ja..... SKal vel klare å skrive noen ord til de, slik at de kan forbedere seg:-) he he he

 

Mr Møller er fortsatt dust i mine øyner, men det er en lengre historie.....

 

Må si meg litt enig med Ståle her du, at møller er en dust er det vell flere historier om, men her har du vell bare deg selv å takke. Er bilen ulovlig så er den det. Regler er regler, skjønner at de ikke tar sjangsen på å miste godkjenningen sin fordi du har en bil som ikke er som den skal etter boken, de vet aldri når det blir tatt stikk kontroller.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.