#1 Skrevet September 9, 2009 (endret) heihei. Nå har bilen gått som en drøm lenge, men det kunne jo selvfølgelig ikke vare Motor skyver greit, men den er noe nølende på tomgang og fjusker litt ved pådrag. Vil tro jeg har 80% ytelse. Når jeg drar ut kontakten til lambda på tomgang skjer det ingen verdensting,, skal det gjøre det? Mistenker også: - filtre i bumpa tett - dusefilter småtett - lambda? - trykklekkasje - løse plugger Den går bra ved lave turtall med fullt turbotrykk. (90% ca) Dette skjedde plutselig når den sto på tomgang og skulle kjøre med den igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 9, 2009 Luft Mengde Måleren kanskje? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 9, 2009 Den har ikke gådd mer enn 3000km... Nå har den stått i ca 6 time, altså blitt kald. Fungerte utmerket, feira dette med noen piruetter, og vips, var bilen i elendig form igjen. Plutselig funket den igjen, så stoppet jeg den for dagen. Spent å se i morgen når jeg starter den hvordan den er Jeg lurer veldig på coilene, når jeg ser at feilen kommer og går! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 9, 2009 Den har ikke gådd mer enn 3000km... Nå har den stått i ca 6 time, altså blitt kald. Fungerte utmerket, feira dette med noen piruetter, og vips, var bilen i elendig form igjen. Plutselig funket den igjen, så stoppet jeg den for dagen. Spent å se i morgen når jeg starter den hvordan den er Jeg lurer veldig på coilene, når jeg ser at feilen kommer og går! (Jeg har hørt) men vet ikke om det stemmer at hvis det er coil(er) som er gåene så er de som regel friskere når de er kalde. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 10, 2009 (Jeg har hørt) men vet ikke om det stemmer at hvis det er coil(er) som er gåene så er de som regel friskere når de er kalde. Kan virke som et coil problem,, ene øyeblikket går den som et skudd,, andre øyeblikket lugger det fælt.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 11, 2009 Om det lugger, men bare når den er varm, så er det store sjanser for at det er coil, ledning eller POS. Vært der selv, og det var ikke noe jeg håpet på. Så jeg ventet i det lengste, i håp om å finne en annen grunn. Men måtte til slutt bite i det sure eplet, og kjøpe 034 coil settet. Riktignok etter at jeg hadde fått prøve et slikt... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 11, 2009 offf,, den blir ikke noe bedre om dagene bilen ,, må vel bare bite i eplet jeg også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 11, 2009 kan si at jeg hadde det helt likt på rs4n min, helt like symptom.Byttet lambda som var feil på i vagcom og lbilen var like ens. da nappa jeg ut lmm kontakten og alt ble bra. Kjøpte jeg ny og byttet lmm og bilen ble som før 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 12, 2009 Min S4 hadde slike symptomer da den ene POS'en røk. Fungerte 100% når kald, men gikk kun på 4 sylindre når den ble varm. POS Tips: 1) Identifiser hvilken sylinder den eventuelt ikke går på (napp ut ledning til èn og èn dyse). 2) Bytt om ledningene på POS'ene, dvs ledningene på POS 1 settes på POS 2 (og vice versa). 3) Gjenta punkt 1. Har problemet flyttet seg kan man ganske sikkert si at POS er problemet. Har du flaks er problemet sylinder #3... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 12, 2009 POS = tenningsmodul? sant? Har bestilt 034 High Output coiler så venter med å feilsøke noe mere til jeg får dem, skriver her når jeg har fått test dem 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 20, 2009 Nå går motoren som et skudd. Vet ikke om det var coilene som var problemet, men har ikke fjusket etter Coilbytte. Bilen er blitt noe grovere i målet med disse coilene 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...