#1 Skrevet September 9, 2009 (endret) var inne på eu-kontroll med bilen til dama sist uke (golf 2 med trommelbrems bak)og fikk da beskjed om at det var forskjellig bremsekraft på samme aksling bak,tok av tromlene og justerte bremsebånda helt ut til tromlene,fikk til slutt justert det riktig,men da jeg skulle på etterkontroll fikk jeg beskjed om at pedalen gikk i bunn,bremsene virker men må helt inn med pedalen,virker også som om det er kunn framhjula som står når jeg bremser på grus:s lastventilen var rusta fast på eu-kontrollen så denne har jeg løst opp igjen.. lufta bremsene skikkelig her en dag og kjørte en tur,bremsene virka bra ei stund men så gikk pedalen helt i bunn igjen,nå er den myk selv om tenninga står av,blir litt hard kunn om man pumper mange ganger før den siger i bunn igjen..noen som har noen formeninger om dette? skal skifte bremseveska i hele systemet og prøve da,noen som har en formening om hvor mye bremseveske jeg bør få tak i? kan legge til at det kommer skikkelige stråler med veske når vi pumper bremsene.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 9, 2009 ingen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 9, 2009 Hvis det ikke lekker noen plass (minker ikke i beholderen heller?) så er vel svaret at det er luft i systemet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 9, 2009 det lekker ikke fra noen steder som jeg har sett,minker heller ikke i beholderen,så får prøve å blåse ut det som er av gammel bremseveske da bilen har stått i ro i 3-4 år,og fylle opp med nytt:p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 9, 2009 Lekasje inne i hovedsylinder (defekte O-ringer) ? Da vil du miste trykket i systemet fordi bremsevesken blir trykket tilbake i reservoiret. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 9, 2009 Skulle til å si hovedsylinder jeg også ja.. Hadde nesten samme problem på golf 1 min, å der var simring/O-ring gåen i hovedpumpa.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 9, 2009 skal sjekke den etter jeg har fått ut all gammel bremseveske og fått inn ny samt lufta den skikkelig igjen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 15, 2009 en liten oppdatering her nå har vi pumpa gjennom en liter bremseveske med tenninga av,pedalen blir steinhard men virker som det kommer luft enda fra venstre bakhjul,når vi starter bilen går pedalen nesten i bunn igjen,det som er litt merkelig er at det ser ut som det bobler inne i tanken for bremseveska når en pumper pedalen med bilen i gang,den fjusker også noe veldig,nesten så den stopper til tider,går normalt igjen så fort en slutter å pumpe bremsen hjelp? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 18, 2009 (endret) da var sylinderen skifta,får nå trykk så pedalen er steinhard når bilen er av bortsett fra noen ganger så blir den helt myk igjen,pumper opp en gang til og da er den hard igjen,men med en gang den blir starta får en ikke trykk på pedalen for alt i verden!!kommer littegrann luft fra venstre bakhjul,men pedalen blir jo steinhard med tenninga av så det skal vel ikke ha så stor betydning,har nå pumpa gjennom 2 liter veske,lekker ikke bremseveske noen plasser,mildt sagt dritlei nå!! hvorfor kunn venstre bakhjul??akkurat det samma var det med den gamle sylindern også.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 18, 2009 prøvd med ny slavesylinder på venstre bakjul? kan hende den er løen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 18, 2009 (endret) satt å tenkte på det samme,skifta den på høyre side forrige uke pga at nluftenippelen knakk,pedalen går ikke helt i bunn nå men går fortsatt langt inn.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet September 25, 2009 da er både den lastavhengige ventilen og hovedbremsesylinder skifta,fremdeles kommer det luft fra samme bakhjul,har skrudd av trommelen for å sjekke om sylinderen der lekker,men nei..fatter det ikke.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet September 25, 2009 Lufter du på korrekt måte da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet September 25, 2009 jepp,begynner med høyre bak,venstre bak,høyre fram,venstre fram,fatter ikke at det kunn skal være luft på ett hjul,akkurat slik det var før jeg begynnte å skifte deler..er det lekkasje en plass skulle jeg jo sett det,bremsene funker jo,men må langt inn med pedalen grunnet lufta på ene hjulet:( 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet September 28, 2009 Hva mener du med at det kommer luft ved bremsa på venstre bakhjul egentlig? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet September 28, 2009 har du huska og sette last ventilen i åpen tilstand når du lufter? gjør du ikke det så kan det bli et sant helvette og få ut lufta 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet September 28, 2009 har du huska og sette last ventilen i åpen tilstand når du lufter? gjør du ikke det så kan det bli et sant helvette og få ut lufta ja har prøvd så godt som mulig å få den til å stå åpen,blir skifta hjulsylinder på den sia lufta er i morgen,så får vi se da.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet September 28, 2009 Hva mener du med at det kommer luft ved bremsa på venstre bakhjul egentlig? det kommer luft i veska når jeg åpner luftenippelen,er litt av og å i grunn,kan pumpe flere ganger uten at det kommer luft og plutselig kommer det luft igjen,så nå er hjulsylinderen der så og si siste utvei da alt annet som kan lekke er skifta..men kan ikke være store lekkasjen da det IKKE renner/drypper veske noen steder.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet September 30, 2009 da er hjulsylinderen på venstre side skifta og veska er uten luft,jippi:D pedalen er fremdeles litt lav men ikke på nært så lav som før,skal lufte alle hjula en gang til siden det ikke ble gjort skikkelig etter jeg skifta den lastavhengige ventilen;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet September 30, 2009 prøvd med ny slavesylinder på venstre bakjul? kan hende den er løen.. *kremt* 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet September 30, 2009 *kremt* hehe.takker;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...