Tenningslås, El eller Mek del def ?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en A4 B5, når jeg vrir om tenningslåsen å starter bilen "henger" låsen seg opp og gjør at lysene, vifta, viskere og blinklys ikke fungerer. Da er det bare å vri nøkkelen litt tilbake så er alt ok. Nå har dette blitt værre og det samme skjer bare at starteren fortsetter å gå. Vri litt tilbake, alt ok. Det jeg da lurer på er om dette er mek delen eller el delen som gjør dette ? ville tro det var mek delen som forhindret nøkkelen i å vris forlangt, men dette er jeg da ikke 100% sikker på. Ville høre om det er noen som har hatt samme problemet før jeg bestilte en del(evt feil del) :)

Mvh Christopher

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ny tenningslås er nok tingen men mulig du får kjøpt bare returfjøra.

Ring Møller og spør om låsene er mulig å skaffe i deler. Jeg tviler på det men da er du litt lenger på vei.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om delen finnes i etka er den bestillbar :)

Noen av delene har gått ut allerede da men.. dette bør de kunne skaffe.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

TROR faktisk det er el-delen av tenningslåsen din som kødder da. Enkel å skru ut. Av med deksel under rattstammen, av med kontakta på el-delen, ut med to bittesmå flatsporskruer under noe rødt guggelure ( om den ikke har vært skiftet før er det noe slags forsegling der du må skrape vekk ) og ut med el-delen. Den har sansynligvis sprukket der den stikker inn i den mekaniske delen av låsen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

TROR faktisk det er el-delen av tenningslåsen din som kødder da. Enkel å skru ut. Av med deksel under rattstammen, av med kontakta på el-delen, ut med to bittesmå flatsporskruer under noe rødt guggelure ( om den ikke har vært skiftet før er det noe slags forsegling der du må skrape vekk ) og ut med el-delen. Den har sansynligvis sprukket der den stikker inn i den mekaniske delen av låsen.

Takk for alle svar ! jeg får ringe å høre med møller, hadde jo vært kjekt å bare byttet den fjæra, hørtes billigs ut, eller om jeg må ha ny el del som bent sa. Kanskje de på dele lagert har vært borti slik før å kan svare meg på spørsmålet :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.