#1 Skrevet September 9, 2009 Hei Jeg har en A4 B5, når jeg vrir om tenningslåsen å starter bilen "henger" låsen seg opp og gjør at lysene, vifta, viskere og blinklys ikke fungerer. Da er det bare å vri nøkkelen litt tilbake så er alt ok. Nå har dette blitt værre og det samme skjer bare at starteren fortsetter å gå. Vri litt tilbake, alt ok. Det jeg da lurer på er om dette er mek delen eller el delen som gjør dette ? ville tro det var mek delen som forhindret nøkkelen i å vris forlangt, men dette er jeg da ikke 100% sikker på. Ville høre om det er noen som har hatt samme problemet før jeg bestilte en del(evt feil del) Mvh Christopher 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 9, 2009 Ny tenningslås er nok tingen men mulig du får kjøpt bare returfjøra. Ring Møller og spør om låsene er mulig å skaffe i deler. Jeg tviler på det men da er du litt lenger på vei. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 9, 2009 Om delen finnes i etka er den bestillbar Noen av delene har gått ut allerede da men.. dette bør de kunne skaffe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 10, 2009 TROR faktisk det er el-delen av tenningslåsen din som kødder da. Enkel å skru ut. Av med deksel under rattstammen, av med kontakta på el-delen, ut med to bittesmå flatsporskruer under noe rødt guggelure ( om den ikke har vært skiftet før er det noe slags forsegling der du må skrape vekk ) og ut med el-delen. Den har sansynligvis sprukket der den stikker inn i den mekaniske delen av låsen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 11, 2009 TROR faktisk det er el-delen av tenningslåsen din som kødder da. Enkel å skru ut. Av med deksel under rattstammen, av med kontakta på el-delen, ut med to bittesmå flatsporskruer under noe rødt guggelure ( om den ikke har vært skiftet før er det noe slags forsegling der du må skrape vekk ) og ut med el-delen. Den har sansynligvis sprukket der den stikker inn i den mekaniske delen av låsen. Takk for alle svar ! jeg får ringe å høre med møller, hadde jo vært kjekt å bare byttet den fjæra, hørtes billigs ut, eller om jeg må ha ny el del som bent sa. Kanskje de på dele lagert har vært borti slik før å kan svare meg på spørsmålet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...