Koble opp DEFA alarmpakke selv

Anbefalte innlegg

Blir alarmsystemet godkjent om man kobler det opp selv? Må ikke stemples og godkjennes av noen? Og hvor vanskelig er det å koble opp et basis DEFA alarmpakke?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke godkjent uten at det gjøres på et verksted som er godkjent for alarm-montering.

Dersom du kjenner noen som jobber på et slikt verksted, kan de i noen tilfeller bare se over koblingene dine og så fylle ut papirene.

Vanskelig er det ikke, men det er greit å kunne litt basic bil-elektro, skjønne hvordan ting fungerer i en bil. Alene er det gjort på en god kveld i garasjen, hvis du har utstyr iorden og en ikke alt for ny bil. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi på jobben har montert DEFA pakker før, så om jeg f.eks monterer det da. Og en annen montør sjekker, og godkjenner det så skal vel det holde?

Jeg kobler bil elektro vær dag, så det tror jeg skal gå bra. Bygger opp biler til politiet og statens vegvesen ++ noen fler. Så tror (håper) DEFA pakka skal gå delvis greit

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Akkurat gjort det samme selv, men det står da ingenting om at papiret fra montør skal sendes inn til forsikringsselskap. Men om det blir spm om det så er det vel greit å ha et stempel å vise til ja :)

Fikk ikke den originale panserbryteren på bilen til å fungere oppmot defaen jeg, den ga ikke god nok jord ved åpning av panser :( Men gikk kjapt å legge opp defa sin egen bryter da heldigvis :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Akkurat gjort det samme selv, men det står da ingenting om at papiret fra montør skal sendes inn til forsikringsselskap.

Selskapet spør først etter at du har hatt innbrudd i bilen din, og du har sagt du har godkjent alarm. :) DA er det greit å ha tingene i orden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nemlig det jeg regna med også, så man bør sørge for å få det papiret ordna ja :) Men det å montere selve alarmen var ikke så veldig vanskelig i selg selv :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er godt å høre :) Vet dere hvem som selger DEFA pakker billigst?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ansattpris hos BilXtra var i allefall veldig hyggelig ,)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.