Anbefalte innlegg

Nå har jeg byttet alt av tilhørende relèr

Jeg har byttet trykkakumulatoren ("bomba")

Jeg har byttet bremsevæske og hydraulikkolje og luftet etter beste evne

Jeg har nye bremseklosser

Jeg har prøvd med en annen ABS styreenhet

Jeg har kontrollert kontaktboksen på "ABS pumpa", kontaktene ser fine ut

Jeg har til og med prøvd med en annen giver på toppen av hydr.olje tanken

LIKE FORBANNET så står abs lampen konstant på og lyser ABS (aus).

Det gule lyset i autocheck displayet som skal indikere slitte bremseklosser piper 1x med en gang jeg skrur på tenninga. Tett etterfulgt av 3x pip og den røde (!) lampen lyser.: bh :

Hva gjenstår av potensielle feilkilder? Kan det være ABS pumpa som ikke fungerer eller bremsekraftforsterkeren? Noen andre ideer?

Vil manglende trykk i hydraulikksytemet føre til at gult og rødt lys i tillegg til abs lampe lyser?

Vag com'en får jeg kun til å kjøre diagnose på motoren, og ikke noe mer. Det skal også nevnes at jeg ikke har kjørt denne bilen med fungerende bremser før. Den hadde utslitte bremser og lite bremsevæske på da jeg kjøpte den, etter å ha stått ett par-tre år uten å bli brukt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikkje fordi eg tror du er dum, men har du sjekket alle sikringer til abs?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe..glemte å nevne det. Men ja har sjekket det som er av sikringer nede ved gulvet på passasjersiden. Hvis det ikke er flere i forbindelse med ABS'en andre steder da..?

I og med at ABS lampen allerede lyser før bilen har rullet så mye som en millimeter så har jeg ikke sjekket sensorer og kranser på hvert hjul. Lampa ville normalt ikke ha begynt å lyse før etter litt bevegelse dersom dette var eneste problem.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er bremsene ellers ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det glemte jeg også å nevne. Bremsene virker greie, har ikke fått prøvd dem skikkelig siden bilen ikke er registrert enda men pedalen virker fast og fin..:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjennes pedalen normal ut, eller er den litt tung ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei ikke bemerkelsesverdig tung vil jeg si.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lyser den konstant, eller starter den å lyse etter at du har kjørt noen meter?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok.

Se etter om du har en vakuumlekkasje.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lyser den konstant, eller starter den å lyse etter at du har kjørt noen meter?

ABS lampen lyser konstant, uten å ha kjørt i det hele tatt. ABS lampen skal jo slukke når man starter motoren, det gjør den ikke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok.

Se etter om du har en vakuumlekkasje.

Hmm..vakuumlekasje ja. Noen gode tips på hvordan jeg får kontrollert det eller må en bare studere slanger og innfestninger? Hadde prøveskilter en dag her og da merket jeg meg at cruise-kontrollen ikke fungerte kom jeg på nå..:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm..vakuumlekasje ja. Noen gode tips på hvordan jeg får kontrollert det eller må en bare studere slanger og innfestninger? Hadde prøveskilter en dag her og da merket jeg meg at cruise-kontrollen ikke fungerte kom jeg på nå..:)

begynn med å sjekke alle skjøter hvor det er plastikkbiter, plastikk og varme er en sjeldent dårlig kombinasjon over tid ;)

Er ikke uvanlig at tilbakeslagsventilen med et T-kryss ryker

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei bilen er jo 20 år og ganske så urørt, så å ta en sjekk over alt av små duppeditter i plast er ikke så dumt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror ikkje det er vacumbremseforsterker på bilen din, så vacumlekkasje er det nok ikkje.

På mange eldre audier står det en sikring i releet for spenningsforsyning til abs, veit ikkje om V8'en har det, men er verdt å sjekke. sikringen er synlig på utsida av releet, så burde være forholdsvis greit å finne. Sikringen kan ha blitt plukka ut, eller ramla ut, men kontaktene vil være synlig i dekselet på releet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte mer på at cruise-kontroll ikke fungerte i forbindelse med vakuum. Er ikke så kjent med hvordan cruise kontroll systemet fungerer, om det er en egen vakuum pumpe eller hvordan det er. Har ikke hatt cruise før nå da jeg kjøpte en eldre audi.:) Men først og fremst er det bremsesystemet jeg må få i orden slik at jeg kan få vist bilen.

Det er ingen sikring eller holder til sikring på releet nei.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitter på jobb her og grubler...Kan det være bremsetrykksbryteren som er kaputt, og alene skape dette lys-sirkuset jeg ser i dashbordet hver gang jeg starter bilen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.