#1 Skrevet September 9, 2009 Har vært av med innsuget og alt rundt det når jeg høyglanspolerte det. (gasspjeld, dyser, slanger) Når jeg nå vrir om tenninga, så går den rett opp på 3000 rpm. Har skiftet pakningen mellom spjeldet og innsug og forsikret meg om at spjeldet lukker seg helt når. Får heller ingen feil på diagnose. Er det noen som har løst et slikt problem ved å skifte pakninga på innsuget? Vurderer å bestille meg ny pakning nå som jeg har gått over alt av slanger. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 9, 2009 skiftet ikke du pakningen da? høres ut som vacum lekasje.. å har ikke du skiftet den så ligger vel feilen der. Kan jo prøve å sprute startgass rundt å se om det skjer noe da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 9, 2009 Skiftet ikke pakningen mellom innsug og blokka om du skjønner. Skifta kun den på andre siden, mellom spjeld og innsug. Men jeg kan ikke finne ut med startgass egentlig, fordi jeg må jo la den gå om jeg skal gjøre det. Står en helt ny turbo på bilen nå, så jeg vil ikke la den gå på 3000 og ruse seg opp mer liksom. Er jo anbefalt og la den gå i 3-4 min på tomgang før jeg i det heletatt kjører bilen med ny turbo. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 10, 2009 Bestilte i allefall ny pakning nå, så får vi se om feilen retter seg etter det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 10, 2009 Høres ut som A) gasspjeldet ikke lukker seg helt (det skal så lite til for å få 3000 rpm tomgangsturtall) B) vakuumlekkasje 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 10, 2009 Pakninga mellom innsug, og toppen "skal" vel bestandig byttes om en skruer løst innsuget. Har iallefall jeg blitt fortalt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 10, 2009 Du kan også prøve å grunninstille gasspjeldet ditt. Hadde du på tenning samtidig som pluggen på spjeldet var avkobla? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 10, 2009 Kan hende jeg var på med tenninga samtidig som spjeldet var avkoblet ja. Bilen sto slik i noen måneder. Har ikke hatt tid til å gjøre noe med den før nå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 10, 2009 Har du tatt av gasspjeldet ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 10, 2009 Har vært av med gasspjeldet også ja. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 10, 2009 Noen som kan forklare meg hvordan jeg setter gasspjeldet i grunnstilling? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet September 11, 2009 Har skiftet pakning, nå ligger den vanligvis på 1,1 rpm på tomgang, men finner på å henge seg fast på 2k rpm om jeg er på gassen. Er ikke dette typisk om spjeldet er bortstilt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...