#1 Skrevet September 10, 2009 Fikk dette svaret fra han jeg kjøpte mine av... Noen som har noen papir på andre LM replica i samme dim liggende? Hi there, In the Uk we don't ned TUV approval so do not have this certificates and cannot get them sorry. Regards, 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 10, 2009 Holder det ikke med papirer på felger i samme størrelse og ET? Kansje noen som selger de her kan hjelpe deg. Hva et ET på felgene da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 10, 2009 Oj, glemte det... ET45. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 10, 2009 Hvem er det som krever Tüv-papirer av deg på felger? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 10, 2009 Hva er det de reagerer på her, bredden? Om det er Golfen er vel ET innafor toleransegrensa og såfremt du ikke har merkelig dekkdim er du nok innafor de 5% du har lov til å endre på. Så spør på hvilket grunnlag de krever ekstra dokumentasjon, og henvis til kjøretøyforskriften der du påpeker at du er innafor alle krav som er satt der. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 10, 2009 Holder det ikke med replica-Tuv Sorry klarte ikke å la være Hvem har laget felgene da? Hva står det på baksiden av felgene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 10, 2009 Biltilsynet krever TUV... Felgene er 8,5x19 ET45 og med 225/35-19 dekk. Fikk mangellapp fordi TUV papirene til senkesettet var til Golf V R32 og fordi felgene ikke var originaldimensjon på bilen. TUV papirene var forøvrig til en Golf "VR32" ifølge karen på biltilsynet, og ikke til Golf V (som i 5). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 10, 2009 skaff tuv på noen felger i lik dimensjon.. Det holdet det.. Men jeg trang ikke tuv papirer når jeg godkjene noen replica bmw felger i 18" som jeg hadde som vinterfelger på E46en.. null stress den gang i hvertfall.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 10, 2009 Hvilket senkesett har du da? Vet at H&R gewinde har et sett med papirer uansett om det er R32 eller 1,4 men kanskje litt forvirrende å lese 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 10, 2009 Biltilsynet krever TUV... Felgene er 8,5x19 ET45 og med 225/35-19 dekk. Fikk mangellapp fordi TUV papirene til senkesettet var til Golf V R32 og fordi felgene ikke var originaldimensjon på bilen. TUV papirene var forøvrig til en Golf "VR32" ifølge karen på biltilsynet, og ikke til Golf V (som i 5). TYDELIG at BT da ikke kan sakene sine! man skal ikke trenge TUV på felger så lenge rullediameter stemmer innenfor 5% +/- regelen, og at sporvidden ikke økes med mere enn 15mm? så stemmer ET opp mot det på felgene dine skal du ikke ha noe problem i det heletatt. Har du et 35 på felgene kan du glemme få de godkjent da, har du et 45 skal det går greit. Bytt BT om de er så uvitende... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Oktober 1, 2009 Fikk TUV på andre felger, men samme dim av Christer på dekkskift. Heldigvis trodde BT at det var TUV på de felgene jag hadde. Han leste litt i papirene mens jeg stod der, så sier han: "Så dette er Schmidt felger?" Tja, det er vel det de heter svarer jeg Så gikk det noen timer før han ringte og sa at felgene var godkjent og ført inn i vognkortet. Har prøvd å bytte BT til BT i Sandvika, men fikk da beskjed om å ta det i Drammen... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Oktober 1, 2009 Hvilket senkesett har du da? Vet at H&R gewinde har et sett med papirer uansett om det er R32 eller 1,4 men kanskje litt forvirrende å lese FK Silverline til R32. Har nå fått brev fra FK der de skriver at settet til R32 også er til 2.0TDI 4-motion. Så da får vi se. Hvis ikke det blir godkjent sliter jeg litt. Har som skrevet tidligere prøvd å bytte BT, men det fikk jeg ikke lov til. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Oktober 1, 2009 Må vel ikke være papirer til ditt felgmerke sålenge spesefikasjonene på felgene og papirene stemmer overenes. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Oktober 1, 2009 Har prøvd å bytte BT til BT i Sandvika, men fikk da beskjed om å ta det i Drammen... Har man begynt en godkjenning ett sted, skal man iflg reglene fullføre her - nettopp for å unngå at folk bytter i tro om at det kan bli lettere (uten at jeg sier noe om det blir det eller ei). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Oktober 5, 2009 Kanskje litt OT siden det ikke er akkurat disse felgene men; Dotz har TÜV papirer på de fleste av felgene deres har jeg sett. Blant annet ET35 på A4 B5 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Oktober 5, 2009 Fikk de godkjent, den ene felgen stikker 2-3mm utenfor skjermkanten. Var det han hang seg opp i... Senkesettet er ennå ikke godkjent, og 2 kjøpere av bilen har trekt seg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Oktober 5, 2009 Må vel ikke være papirer til ditt felgmerke sålenge spesefikasjonene på felgene og papirene stemmer overenes. Kommer jo an på hvorfor de krever papirer. Er det på pga endring i innpress eller for å sikre at de har god nok kvalitet/bæreevne 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...