Lakken på bakluken faller av ++ - Golf V - garanti?

Anbefalte innlegg

Jaja, her driver jeg å skal selge bilen, men da dukker selvfølgelig all morra opp :(

 

Dagens første overraskelse kom da jeg skulle vaske bilen nå nettopp. Vipper opp bakluken og drar kluten over nedre kant på bakluken. Hva skjer? Jo det følger med noen små lakkflak : eek :

Ved nærmere ettersyn viser det seg at bakluken akkurat snerter bakfangeren når jeg lukker igjen bakluken. Så hele kanten på bakluken er i ferd med å miste lakken. I tillegg er det selvfølgelig godt med små riper og sår i selve fangeren.

 

Og som ikke det var nok. Begynte selvfølgelig å saumfare bilen for andre skavanker. Da finner jeg at karosseriplaten på døren fremme på passasjersiden ikke sitter helt fast rett under speilet. Siden det er satt inn slike skumgummiklosser her for å hindre isdannelse gjetter jeg på at det har skjedd i den forbindelse. Bare sånn for å toppe det så er det også noen mistenksomme "humper/bobler" i lakken på dørterskelen på samme side.

 

Akkurat nå håper jeg at det var lurt å kjøpe en bilen som er solgt ny i Norge. Møller ringes i morgen, men man vet jo aldri : gråter :

 

Andre som har vært borti noe av dette på Golf V slik at jeg kan stålsette meg eller ikke før innlevering av bilen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

rust/lakk flassing på bakluke kommer sikkert fordi fanger har glippet ut av glideren og derva ligger for høgt/ tar i luka. usikker på om det er garanti.

det under speilet kjenner eg ikkje til.

bobler på dørterskelen kan vere sinkslepp, men for å få det dekket så må det ikkje ha gått hål i "blemme"

samtidig kan du jo sjekke om det er lite med lakk/ rust ved framskjerm/kanal.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Glippe ut ja. Burde vel ikke skje, men jeg har en liten antagelse om at noen i så fall vil skylde på at det er satt på en caractere "bit" nederst på fangeren, og at det er da det har skjedd.

 

Ikke hull i boblene? Kødder du? De sitter jo i dørken der foten lett kommer borti. Da blir det krangling kan jeg love ;)

 

Takker!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje du blir litt roligere av å høre at jeg også har små bobler (les zink-slipp) på innsteget, begge sider.

Pluss en stor rustboble helt fremme på høyre terskel, ved framskjerm.

Garanti? You bet!!

 

Dørplatene er skrudd på fremdørene, så mulig det går å stramme opp litt ved speilet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Satser på garanti. Hvis ikke må vel du til pers å lakke opp hele bilen :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alt det der går som regel på garanti:) Har hatt mange biler på jobben, både audi og vw med luke som gnisser mot bakfanger, da blir fanger og luke lakkert på garanti.

Ang sinkblemmer på dører og kanaler utvendig og innvendig, går også det på garanti.

Min ble lakkert på garanti i fjord pga sinkblemmer på dører og kanaler.

 

Alle dørplatene er skrudd på golf v, sjekk at alle skruene sitter.

 

Men ikke alle på møller er like moro å prate med, så er desverre ikke alltid man får dekket det,

men bare vær sta;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.