#1 Skrevet September 10, 2009 Hva skal til for og ettermontere kurvelys? Har fått tak i ett par xenonlamper til A6 4F og på disse er xenon også kurvelys. følger også med boksen til de som er festet på lampa. Hva mere trenger man og få til dette på en bil som ikke har dette i fra før av. Er det mulig? Må vel sitte noen følere på tannstag eller no? Noen som vet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 10, 2009 Det heter kurve/tåke-lys.... Mener du slike lamper som tenner når man svinger? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 10, 2009 Er xenonlinsa som svinger samtidig som man svinger. Disse er tent hele tida. Hva kaller man disse lysene da? Trodde de kaltes kurvelys jeg da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 10, 2009 Det kalles "adaptive xenon" når man velger det hos forhandler 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 10, 2009 Det kalles "adaptive xenon" når man velger det hos forhandler Ikke umulig det nei... Men noen som vet om det er mulig og ettermontere uten og måtte skifte hele bilen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 18, 2013 Ikke umulig det nei... Men noen som vet om det er mulig og ettermontere uten og måtte skifte hele bilen. får liv igjen på denne tråden, noen som vet? om det lar seg ettermontere i eksisterende hovedlys? ......motor og programmering i vagcom? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 18, 2013 Det første jeg tenker er at det må på en eller annen måte kobles mot styrevinkelsensoren, men det er nok ikke så lett som å bruke et par strømtyver... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 19, 2013 Det første jeg tenker er at det må på en eller annen måte kobles mot styrevinkelsensoren, men det er nok ikke så lett som å bruke et par strømtyver... Håper det er en programerings sak i vagcom... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 19, 2013 Det er hvertfall verdt det hvis det er så enkelt, jeg hadde nok aldri krysset av for noe sånt i ekstrautstyrslisten, men etter å ha sett hvor bra det fungerer i praksis er jeg ikke i tvil lenger, det er bare genialt. Uansett hastighet og styrevinkel, så peker lysene akkurat der du vil se inn i svingen. Her ett eksempel, se hvordan de dreier spesielt i S-kombinasjonene rundt minuttet (er lettest å se i full skjerm) [video=youtube_share;sgadWTdUxUI] 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 20, 2013 Da er spørsmålet, kan noen framgangsmåten for montering? 1.Trenger man el-motor for sidebevegelser+festebraket og programmering i vagcom? 2.Eller må man kjøpe nye lykter styrevinkelsensorer og vagcom? 3. Eller bytte bil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 20, 2013 Hei Jeg vurderte å skifte til slike lykter på min audi a6,men siden jeg bare hadde halogen fra før ble det bare ombygging til bi xenon med led faceliftlykter fra 2011 mod. Jeg skjekket litt rundt om dette. Lyktene er forskjellige,den gamle styreenheten som ligger under fotbrønnen på førersiden er det ikke sikkert er programbar med dette valget,kan hende du må skifte denne ut også. Er denne styrenheten central 9 du går inn å gjør valgene med vag comen. Så må man ha ny rattvinkelsensor,er usikker om du må legge opp ledninger fra sentralen til lyktene. Selve programeringen er enkel Alt går,men nye lykter må du uansett ha,linsen på bixenon sitter fast i lykta,det gjør den ikke på den som er svingbar. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...