#1 Skrevet September 11, 2009 (endret) hei har noen spørsmål om hvordan ting burde gjøres.. bilen er en s2 med 5r motor.. -trenger jeg noen ekstra pumper for å flytte radiator til bagasjen? -kan jeg fjerne abs motoren og bar flytte bremseslangene rett til fordelingsventilen? -girkasse jeg skal bruke er en s6 cbl. burde jeg sveise diffen? er det holdbart i lengre tid? -bakdiff, trenger denne en oljepumpe og oljekjøler? -er det lov med åpen takluke? - hva er optimal plassering av åndingplugger rundt på denne motoren? (2,2-20vt) - er det mulig å flytte motor bakover uten å svekke drivknuter forran`? hvor mye`? har noen av dere bilder av race audier?, der man ser forskjellige løsninger innvendig, under , motorrom osv.. legg de ut om dere kan. takker for evnt svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 12, 2009 ingen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 12, 2009 ville ha invistert i ekstra pumpe vist eg skulle ha flytte radiatoren bak. Å ta vekk ABS sentralen går heilt fint. Ville ikkje tru bakdiffen trenger kjøler/pumpe Girkassa vare vell litt lengre vist mittdiffen er sveist, er ein del belastning på den ved spinning. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 12, 2009 hei har noen spørsmål om hvordan ting burde gjøres.. bilen er en s2 med 5r motor.. -trenger jeg noen ekstra pumper for å flytte radiator til bagasjen? -kan jeg fjerne abs motoren og bar flytte bremseslangene rett til fordelingsventilen? -girkasse jeg skal bruke er en s6 cbl. burde jeg sveise diffen? er det holdbart i lengre tid? -bakdiff, trenger denne en oljepumpe og oljekjøler? -er det lov med åpen takluke? - hva er optimal plassering av åndingplugger rundt på denne motoren? (2,2-20vt) - er det mulig å flytte motor bakover uten å svekke drivknuter forran`? hvor mye`? har noen av dere bilder av race audier?, der man ser forskjellige løsninger innvendig, under , motorrom osv.. legg de ut om dere kan. takker for evnt svar - Prøv med original vannpumpe først. Klarer det seg er det det enkleste. Hvis ikke legger man til en elektrisk. - hvorfor vil du fjerne ABS? Går greit å fjerne den. - skal bilen herjes/driftes med så sveis midtdiffen. Kan også vurderes ved kun racekjøring da det gir en mer forutsigbar bil. - Jeg monterer pumpe og kjøler på bakdiffen i vinter ihvertfall - Mulig en liten glippe i bakkant er OK, men ikke 100% sikker. - Ånding er et problem ved høye effektuttak, så flere åpninger på forskjellige plasser er å foretrekke. Den orginale er OK, samt der oljeretur for biler uten klima er i framkant. Ånding i toppen bør lages slik at olje ikke så enkelt følger med, dvs åpning peker oppover. - 5-7cm er mulig kanskje mer, men slitasjen øker raskt med stigende vinkel. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 12, 2009 takker for svar folks jeg skal gjøre debut i gt3 klasse til neste år.. drifting/herjing blir det ikke stort av. slik jeg ser det i dag i allefall.. fjerner abs fordi jeg enkelt og greit ikke vil ha den der..men den ventilen må vel jeg fortsatt ha der? ang vannpumpe tenkte jeg mest på om det blir noe mer belastning med radiator bak.. om den orginale skulle vise seg å være for svak.. må jeg da finne en elektrisk som pumper mer, mindre eller samme mengde som en orginal? er det noen som har bilder av løsninger med radiator i hekken? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 13, 2009 fjernet abs enheten i dag.. den ventilen som sitter rett under bremseveskebeholder og bremsekfraftforsterkeren har ikke mer enn to utganger,.. noen som vet hva jeg trenger her? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 13, 2009 Du må ha et T-stykke til bremsrøra forann, bak sitter det et T-stykke fra før. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 13, 2009 Ang takluke...hold den igjen, det er nok det sikreste, og du skal jo sitte inni der selv. Tviler på du får lov å ha åpen takluke i et løp i regi av bilsportforbundet. Vannpumpa di fikser jobben, men er nok enklere å lufte systemet med en elektrisk pumpe i tillegg. For løsninger som funker, ta en titt på bilen til Frode Jørgensen. Den er jo nesten original og virker jo heller dårlig rundt banen Tøft initiativ å ta Audi'n til løp...MYE lykke til 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 13, 2009 takker for svar hvor finner jeg bilder av bilen til frode? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 17, 2009 noen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 17, 2009 F.eks. ganske nøyaktig her: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=128754 Marius sin er heller ikke direkte ueffen:D: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=79440 Nå bør du være sikra lesestoff for de neste 14 dagene: vinke :. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...