#1 Skrevet September 11, 2009 Fetter'n min har akkurat kjøpt seg en 93mod Audi 100. Nå for et par dager siden begynnte det å komme kjølevann foran begge framsetene, dette kommer mens motor er i gang og kjølevæske må etterfylles hele tiden. Noen som har kjennskap til sånne feil og vet hvor det er lurest å se etter lekkasje ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 11, 2009 kjølevannet går inn i bakkant av blokk+inn på termostathuset ved venstre side på blokken,men ved vannlekasje fra kjølevesken så hadde du sett en sky av vann fordi dette står med trykk på. ta en kikk ved sikringsboksen om det er noen vei vannet kan renne inn derifra,eller fra panseråpneren,på min s2 så fulgte vannet denne vaieren inn i cupeen og det fylte seg vann her,var ekstremt mye vann faktisk,men eg bor jo i bergen:P 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 11, 2009 Sjekk varmeapparatregisteret, er sikkert lekkasje i det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 11, 2009 Pga plasseringen på varmeapparatregisteret, så er det nok høyst sannsynlig der det lekker som foreslått over her. Det bruker ofte å samle seg litt bunnslam i bunnen av varmeapparat-registeret, og det tærer på aluminiumen (og den er tynn) Etter en tid går det hull på registeret, og kjølevann renner ned i "kassen" som dette står montert i. Dette vil da renne ut i begge ( H + V ) side. MVH Eivind. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 11, 2009 Jeg hadde samme problemet på min audi 100. kom inn kjølevæske ved pedalene. Det viste seg at varmeapparatregistre det var lekasje på. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...