meget merkelige el problem!

Anbefalte innlegg

jeg merket i dag når det regnet som værst her at vindus viskerene ikke virket om kjørelysene sto på men når jeg skrudde over på park så gikk det fint. samt av kliman skrudde seg av. men alt virket med park lys.

kan tenke meg at det evnt er en jordings feil en eller annen plass. men dette finner jeg veldig merkelig uansett :confused:

bilen det gjelder er en audi coupe 90 mod quattro

noen som har vært borti slikt før?: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uten at det er 100% så har jeg vært borti lignende feil og da er det bryteren på tenningslåsen som gåen. Vanlig VAG-feil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med lysbrytern..? Har hatt problem med en sånn på Audi.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uten at det er 100% så har jeg vært borti lignende feil og da er det bryteren på tenningslåsen som gåen. Vanlig VAG-feil.

Her tror jeg Håkon Sandberg har rett. Bytt bryteren på tenningslåsen.

Hadde det samme problemet som deg på en typ 85 coupe. På den ville ikke vifta på radiatorn gå heller. Noe som førte til at motor gikk varm. Bytta bryteren på tenningslåset, og da ble allt i orden igjen:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm.. Det er gjort noe rart noe med tenningslåsen, så den er koblet ut. Så har startknapp på bilen. Forige eier som gjorde dette..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bakstykket på tenninga ja eller selve lysbrytern. er en såkalt x kurs som går gjennom alle de så hvis en av de feiler så får du sånne fine tullefeil. kan såklart være et brudd i en jording et sted også men det burde ikke være noe problem. få koblet opp igjen tenninga med ny tenningslås og bakstykke så skal det gå greit.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt dette problemet på Roccoen også, at de elektriske komponentene i bilen elektriske annlegg funger litt nå og da, og hit og dit. prøvde og bytte tenningsbrytern uten noe virkning. tok ut sikrings/releboksen, tok opp denne og fant masse irr..

grunnen til dette var at jeg hadde latt takluka stå oppe i regnvær, (på skrått altså) og vannføringen til takluka ikke fungerte som den skulle. dermed endte vann inne ved torpedoveggen. og deretter på sikrings/releboksen.

det aller enkleste er å prøve lysbryter først, men tviler på at dette kommer til å hjelpe noe.

deretter prøv tenningsbryter og hvis ingen virkning så ta en titt på sikringsboksen.;)

good luck

Lasse

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godt mulig det kan være noe med sikringsboksen ja.. Idag tok også hovedlysene kvelden! (ikke pærene altså). Alt dette begynte for ett par dager siden, når det for fult begynte og høljregne her..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm, har du takluke da? kan jo være ødelagt list der også, som gjør at det kommer inn vann osv?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde samme symptomer på min Seat Leon :-) Da måtte jeg bytte tenningslåsen og et rele :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

alt har fungert feil fritt i noen dager nå. men i kveld så tok ALT kveld! dvs: ingen respons når jeg skrur på tenningen. park lys kommer på og start motoren slår inn. og det er egentlig alt som skjer! : bh :

så nå må jeg feil søke litt mer. satser på og finne feilen nå, siden det ble en svid lukt inni bilen når tenningen sto på. da er det jo noe som er gale!

begynner med tennings låsen og jobber meg ut derifra. så om noen har noen tips videre så tar jeg gjerne imot det!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du bytta bryteren bak tenningslåsen? Hvis ikke... GJØR DET ! ! ! ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.