Kabelen til startmotor røket tvert av. audi 2,3 ng. (med bilder)

Anbefalte innlegg

Hei.

Plutselig her en dag ville ikke starteren slå inn. Tok ned dekselet under motoren og fant fort feilen. (se bilder)

Kan denne kabelen byttes eller skjøtes på noen måte, eller må jeg kjøpe ny starter ?

DSC00074.jpg

DSC00075.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig du kan klemme på ei sånn hylse for å skjøte ledninger.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ut i fra bildet så ser det ut til å være mye irr og rust på denne så jeg ville vurdert bytte av starter eventuelt ta ut den som er der og renovere den fulstendig. Da mener jeg ta alt i fra hverandre og gjøre grundig rent. Dreie ned/pusse komutatoren og bytte børster osv.

Hvis du synes dette ser vanskelig ut så finnes det firmaer som fremdeles tar på seg jobben. Bil/båt elektro.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det beste hadde vel vært å bytta kabelen? din lokale elektriker kan umulig ta mange kronene for å lage en.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mye korrosjon på kabelen gjør at du i alle fall bør bytte kabelen fra ende til annen. Og som nevnt tidligere, bør du ikke stoppe der når du er i gang. i det minste bør du undersøke resten først.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da jeg er avhengig av bilen til jobb i morgen tidlig har jeg skjøtet kabelen med en hylse. Brukte litt av en tilsvarende kabel.

Virker tilsynelatende bra.

Må vel snarest mulig få byttet kabelen fra ende til annen.

Er det bare å åpne dekselet foran på selve starteren for å komme til å få skifte denne kabelen ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er bare å åpne dekselet i enden av starteren ja, den kabelen er tilkoblet børstene. Greit å ta en rengjøring av hele startmotoren når du først har den ute, har laget en tråd om rengjøring/overhaling av startmotorer som kan være til hjelp http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=162555

Når du har startmotoren ute er rengjøringen gjort på en time.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.