#1 Skrevet September 12, 2009 hvordan fungerer dette? er det noen som kan forklare meg? satt på med en kamerat som kjørte en litt eldre S4 der han trykket på knappen og hadde sperra inne. hvordan fungerer den elektriske sperra? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 12, 2009 Såvidt jeg vet er dette 100% styrt av ABS-enheten. Denne vil prøve å bremse det (eller de) hjulene som spinner fortest. Hvilke marginer det er snakk om og hvor mye bremsekraft som benyttes er et mysterium, men kunne vært kjekt å vite 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 12, 2009 (endret) Den gamle S4`n har knapp som styrer diffsperra på bakakselen , som gjør at bakdiffen er 100% låst og sammen med torsendiffen i girkassa er man sikret minimum 3hjul i drift. Nyere S6 C4 har som Thomas beskriver ett system som heter EDS , som bremser hjulene som spinner Har ikke fått testa S6`n min med EDS på vinterføre , men har bare gode erfaringer fra A4 1.8T quattro iallefall Fungerer knall Eneste minuset er at den kan gå endel bremsebelegg på vinteren 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 12, 2009 Det vil vel gå med litt ekstra bensin når det er i drift også vil jeg anta 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 12, 2009 Hehe.. Gutta borte i USA med S6 med EDL klager også på slitte/varme bakbremser ved inspirert kjøring på bane, men har ikke hørt at det er det store problemet fra brukerne her. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...