Til dere som har montert 330/355mm XYZ bremsekitt på S2!

Anbefalte innlegg

Var ute nå og skulle montere 355mm xyz kitt jeg har kjøpt av krb. Det skal jo være ett bolt on kitt men jeg får det ikke til og passe.. Det som er problemet er at uansett hvordan jeg snur og vender på braketten til calipperen så tar calipperen borti skiva. Har prøvd og space ut med de skivene som følger med også men den tar borti uansett. Er det flere som har hatt dette problemet eller er jeg helt på bærtur?: klø : Jeg vet at Ole-Martin Lente inne her har hatt samme problem og han sendte bort brakettene for og få frest av dem litt. Men det skal vel ikke være nødvendig det?

Lånt bilde:

God klaring på innsiden av skiva, men 0mm klaring på utsiden.

IMG_0168.jpg

IMG_0169.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Monterte det på bilen til en kompis, måtte legge en skive mellom calipper og brakett mener jeg så passa det helt fint.

Fulgte vel med en hel haug med skiver hos deg og+

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Monterte det på bilen til en kompis, måtte legge en skive mellom calipper og brakett mener jeg så passa det helt fint.

Fulgte vel med en hel haug med skiver hos deg og+

Ja det følger men en hel haug med skiver. Jeg var ute nå og prøvde og legge i mellom skiver mellom braketten og calipperen, men det forandret seg ikke noe. Eneste forskjellen er at calipperen blir noen få mm lengre ut fra senter på skiva hvis du skjønner.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

skivene skal vel mellom braketten og hjullagerhuset... ikke calipper og brakett:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

skivene skal vel mellom braketten og hjullagerhuset... ikke calipper og brakett:)

Jo det skal noen skiver i mellom calipper og brakett også, men det hjelper ingenting på problemet nei:) Det som er problemet er at braketten ligger helt innpå hjullagerhuset nå uten skiver, og hvis jeg legger mellom skiver der så blir det bare enda dårligere plass. Jeg får ikke spacet ut calipperen utover, kun innover.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det må enten være forskjeller på s2 eller så har de gjort en feil i 2 av settene.solgte 20stk sett og senest nå i høst tilfrode jørgensen og de har boltet rett på en annen ole martin lehnte tror jeg hadde samme problem som deg.mål hvor mye det dreier seg om og send brakettene inn til oss så freser vi de ned de milimetrene som trengs

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt rett jeg som skrev feil bare:o

og så feil for det skal jo mer ut og ikke inn: bh :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det må enten være forskjeller på s2 eller så har de gjort en feil i 2 av settene.solgte 20stk sett og senest nå i høst tilfrode jørgensen og de har boltet rett på en annen ole martin lehnte tror jeg hadde samme problem som deg.mål hvor mye det dreier seg om og send brakettene inn til oss så freser vi de ned de milimetrene som trengs

Supert, da skal jeg gjøre det:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.