Audi a4 Tdi Q B6 vs VW Passat 3BG Tdi 4-M feil osv?

Anbefalte innlegg

Hei. Skal kjøpe meg "ny" bil nå og valget står mellom Audi a4 Tdi Q B6 og VW Passat 3BG Tdi 4-M

Ser for meg modeller fra 2003-2005. kun 1,9 tdi og manuellt gir som er aktuelle.

Mye feil med disse? Og hvilke har mest feil?

:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selv har jeg nå min Passat 3bg nr 2, og det burde vell si at jeg er såppass godt fornøyd med den. Har ikke 4-m jeg, men ellers er jeg strålende fornøyd med den. Min mor kjøpte seg en 2003 mod 3bg fwd, med ALT utsytr i 2005, og har kjørt på 70 000km siden den tid, og har ingen plager med bilen.

Nå har ikke jeg mye erfaring med audi, sett bort ifra min S6, men personlig liker jeg 3bg bedre enn utscene på en B6:) Selv har jeg ikke hadd plager med noen av mine 3bg'er, som jeg kan komme på nå i farten..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Personlig, liker jeg utseendet til b6 bedre enn 3bg, men de ligger også noe høyere i pris, så lurer derfor på om det virkelig er verdt det? Har egentlig avtalt kjøp av en 3bg, men ble plutselig litt usikker. Denne må jeg jo bytte rails på grunnet den vanlige rails-rustingen...

Tendenser til sink-slipp er det jo på begge modellene, så det er vel likt, og firhjulstrekken er vel meget lik også?

motor er jo likt, så det er jo greit.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

3bg har skikkelig Quattro:) 3C har haldex.. Ellers er det forstilling har tendenser til å være utslitt, rust på innsiden av førerdør i plateskjøten. Låsekasser hovedsak førerdør. Det er mine erfaringer. Hadde glatt valgt VW forran Audi iallefall, synes VW lager finere biler også enn Audi. Jeg kommer aldri til å kjøpe meg Audi...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er blitt sååå utrolig mye 3bg nå så hadde glatt tatt audi jeg ass, sjef.

så gir du bort golfen til en lærling i nød uten mk4...

jeeh

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

3bg har skikkelig Quattro:) 3C har haldex.. Ellers er det forstilling har tendenser til å være utslitt, rust på innsiden av førerdør i plateskjøten. Låsekasser hovedsak førerdør. Det er mine erfaringer. Hadde glatt valgt VW forran Audi iallefall, synes VW lager finere biler også enn Audi. Jeg kommer aldri til å kjøpe meg Audi...

Disse feilene deler vel egentlig begge bilene.

Jeg er veldig glad i begge modeller, men synes nå audi er litt penere. Men om det er verdt å legge i de ekstra tusen en 6b koster i forhold til 3bg, er jeg usikker på. : klø :

er blitt sååå utrolig mye 3bg nå så hadde glatt tatt audi jeg ass, sjef.

så gir du bort golfen til en lærling i nød uten mk4...

jeeh

Joda, er sant at det er veldig mange 3bg der ute, men det kan jo ha sine fordeler. Tenk, så lettvindt det kan være å få tak i deler etterhvert da? ;)

Men jeg er litt enig hva du skriver. Dog, er et vanskelig valg.

Det jeg ikke er enig i, er at jeg skal gi bort golfen. : haha :

Den er ikke solgt enda, men har kjøper, så den blir forhåpentligvis hentet neste helg.

: vinke :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.