Comfort-Can / Can-Bus i 2003 Passat, div spm. (telefonstyring på ratt)

Anbefalte innlegg

Først; Når kom egentlig dette i passat? Ser at det ikke er can-bus på en del moduler i bilen, men på andre er det. Tror jeg da. DVS at iflg den klistre-lappen oppå navi'n så står det at på pin 13 og 26 (mener det var de 2 pinnene) at disse er can-h + can-l. Der er det koblet til ledninger. Så da går jeg utifra at det er can-bus signaler der.

Så, kan jeg da koble til mer can-bus signaler i bilen? Disse kablene skal tvinnes sammen?

Hva er forskjelden mellom comfort can og can-bus?

Ref DENNE TRÅDEN MIN, driver å finner ut hvordan jeg skal få til dette. Er på plass i teorien det meste, trenger bare å få tak i stikkere ("kabelsko") og kabel. Er det da bare å følge kobling-skjema og koble ivei? Har ikke hatt ute instrumentene enda, så vet ikke hvordan/hva som er tilkoblet der. Etter det jeg har funnet ut skal comfort-can signalene fra styresentral til ratt og fra telefon-interface opp til displayet i instrumentene. Bare å koble dette sammen da?

Mer info; http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=256089

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.