#1 Skrevet September 13, 2009 Har hatt bilen et noen mnd nå, og fikk flyttet de dekkene som stod bak frem for ca 6-8 uker siden. Bak har jeg 235bredde 17" og foran 225 17" Begge står på original "Grand Prix" 7,5" felg (tror den er 7,5) og er målt rette når jeg avbalaserte de. Dekkene jeg satte frem (mener det var Conti, men ikke sikker. Kjent merke hvertfall) hadde ca 4-5 mm mønster og var jevnt slitt. La plutselig merke til i dag at de er helt blanke på innsiden? : bh :Både høyre og venstre foran? Er dette spissing, forstilling, foringer eller hva er det? Og hvor (i Bergen) går jeg evt og får ordnet opp i dette? Noen her på forumet som er guru'er på sånt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 13, 2009 Sannsynligvis spissing. Golf 5? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 13, 2009 Sannsynligvis spissing. Golf 5? Jepp, Golf V 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 16, 2009 Spissing eller camber. For mye spissing sliter utsida. Det samme gjør positiv camber (hjulet heller utover). For lite spissing eller negativ camber sliter innsida. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 16, 2009 Da er det å bestille time hos verksmesteren da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 16, 2009 Er ikke noe særlig camber å justere foran på Golf 5. Husk å sjekke lufttrykket ditt også. Kan det være at du kjører på for lavt trykk? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 22, 2009 Feil trykk skaper ikke usymmetrisk slitasje. Lavt trykk sliter mye på begge sidene, og lite på midten. Høyt trykk sliter mye på midten og lite på sidene. Men dekket slites like mye innsida og utsida i begge tilfelle. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 23, 2009 Det kan rett og slett være så enkelt som at dekka ikke passer til bilen. Hadde falken fk-452 dekk på min a6 forrige sommer, begge dekka framme var slitt inn til corden. I år har jeg Good Year Eagle F1 Assymetic i samme dim og har ca kjørt det samme antall km. her er det javn slitasje over hele dekket. Det er mange eksempel på at dekk presterer forskjellig på forskjellige bilmodeller. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 2, 2009 Var spissing ja folkens, den var rimelig langt borte fårr justert nå, forbruket sank med 0,3l bare på hjemturen... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...