Merkelig ulyd i Golf 3 Vr6

Anbefalte innlegg

Har en merkelig lyd i min Golf Vr6 Syncro

Lyden dukket opp sporadisk før men forsvant.

Lyden kom og kommer nå etter en liten kjøretur.

Plutselig dukker en roterende kvinelyd opp, men kun i hastigheter over 40km/t

Har eliminert vekk girkasse og motor da lyden er akkurat like intens i fri.

Har bremset ned for å se om det kanskje var calipperne som hang. Men nedbremsing har ikke ført til endring i ulyden.

Har prøvd og svinge jevnt til hver side for å høre om det kunne være et hjullager som var gåent. Men lyden verken forsvinner eller blir sterkere.

Noen som har noen ide. Når man sitter inni bilen så høres det ut som det kommer fra front enden av bilen. Men tar man ned vinduene så er det vanskelig og høre pga hastigheten man må opp i.

Noen som har en ide om hva det kan være.

Jeg har aldri hørt en slik lyd før... Tar imot alle tips

Mvh Christer

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja eg har også hatt en slik lyd på min bil, hos meg var det utløserlageret som var gåent. man hører det ikke så godt før du kommer opp i litt turtall og fart.

Det som også kan lage en slik lyd er slavesylinderen, hvis den er skikkelig slitt, men regner med du ikke sitter og trykker på clutchen for harde livet i en fart over 40 km/t.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Clutch o.l har vært skiftet nylig så er jo litt merkelig om slike ting da er helt gåent allerede... Men da må jeg uansett ned med girkassa for evnt og eliminere vekk en evnt slik feil. For det er merkelig at lyden kutter akkurat på 40 km/t

Og den kommer uansett om jeg har clutchen inne eller ute og bilen i fri eller i gir. Uavhengig av turtall på motor.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en merkelig lyd i min Golf Vr6 Syncro

Lyden dukket opp sporadisk før men forsvant.

Lyden kom og kommer nå etter en liten kjøretur.

Plutselig dukker en roterende kvinelyd opp, men kun i hastigheter over 40km/t

Har eliminert vekk girkasse og motor da lyden er akkurat like intens i fri.

Har bremset ned for å se om det kanskje var calipperne som hang. Men nedbremsing har ikke ført til endring i ulyden.

Har prøvd og svinge jevnt til hver side for å høre om det kunne være et hjullager som var gåent. Men lyden verken forsvinner eller blir sterkere.

Noen som har noen ide. Når man sitter inni bilen så høres det ut som det kommer fra front enden av bilen. Men tar man ned vinduene så er det vanskelig og høre pga hastigheten man må opp i.

Noen som har en ide om hva det kan være.

Jeg har aldri hørt en slik lyd før... Tar imot alle tips

Mvh Christer

Sjekk lagret til løpehjulet på multi reima di. Evnt vannpumpe som er rett under.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jaja, da var selvfølgelig lyder søkk borte vekk da jeg skulle ha meg en kveld med feilsøking. Ingen ulyder i det hele tatt verken i motorrom på tomgang eller fra bilen etter to timers kjøretur idag. Både rolig og lettere pådragskjøring. Kjørt i mye svinger og mye nedbremsing o.l men lyder dukket selvfølgelig ikke opp i det hele tatt. Et spøkesle jeg har fått i bilen eller??

Jaja, takk for noen tips hvertfall. Får feilsøke når den kommer tilbake. For den kommer nok garantert tilbake.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

The ghost sound is back... Bestilt time til feilsøking på Onsdag. Så får håpe det blir fikset opp i så alt er på stell med go bilen.

Er hvertfall godt og få vekk slike spøkelses feil så bilen er i 100% stand driftsmessig. Så skal den få litt lakk og dill i høst/vinter...

Får vel ta meg tid til å starte en tråd snart også. Har lite tid til overs om dagene...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.