#1 Skrevet September 14, 2009 Hej! Holder på med en golf 1 som det skal lempes en tdi motor nedi. Står for tiden litt stille så har fått spekulert litt på motorvalget. Jeg har en 1Z motor stående som jeg i utgangspunktet tenkte å bruke. Har i ettertid funnet ut (takk petter) at den egentlig er ett dårlig utgangspunkt av mange grunner. Toppen er fra afn så har dobble ventilfjærer i den. Pumpa er for lita, men har kommet over ei AFN pumpe på skroten. Turboen har jeg en fra audien min (vnt15) som jeg kan bruke. Hjernen må byttes til en "stålboks" for å få vnt kompabilitet (?) og større mapsensor. Spørsmålet er om det hadde vært like greit med en 130hk PD motor??? Det blir jo en del kroner for å få 1Z motoren vettig, mens jeg egentlig kunne kjøpt en komplett PD motor og sleppi rett nedi. Noen som har formeninger om pris på en sånn og hvor mye mere strul det er med ledningsnett kontra nettet fra en VE motor? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 14, 2009 1Z er en VP motor (VP37). VE pumpene brukes på forkammer diesel motorene (1.6TD, 1.9TD osv) En chippa PD130 motor og du har nok effekt for en einser vil jeg tro 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 15, 2009 1Z er en VP motor (VP37). VE pumpene brukes på forkammer diesel motorene (1.6TD, 1.9TD osv) En chippa PD130 motor og du har nok effekt for en einser vil jeg tro My bad again. Var det jeg tenkte også. Kontra å kjøpe masse løse deler og ende opp på samme sum til slutt for å nå samme effekten. Hvor er det lettest å stupe over en sånn motor, hva er motorkoden og hvor mye bør jeg belage meg på å punge ut? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 15, 2009 ASZ er tverrstill PD130. Følg med på finn.no, norske bilopphuggere, bildelsbasen.se, ebay.de osv. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 1, 2009 Noen som vet hva som passer sammen av motor og gir? Eller er det samme greiene på de fleste motorene? Har ei girkasse fra en 96 tdi 1Z motor i garasjen. Kan denne brukes eller er det søppel? Dvs bedre med kasse fra en bil med pd130? Og er blokka lik mtp fester? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 1, 2009 Har du griseflaks kan du vel komme over ein ARL motor òg. 150hk pd. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 1, 2009 Skal prøve å få det godkjent hos BT i en einser da.... Så tror jeg må strupe ned en pd130 motor og kalle det 115 eller noe sånt. Fikk koblingsskjema for pumpedysemotor i stad så skal forske i kveld. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...