#1 Skrevet September 14, 2009 (endret) var på vei til jobb i dag da bilen begynte og fjuske no voldsomt, begynte og lunkte brent olje. Jeg kjører forbi Audi på veien, og dette skjedde rett i nærheten. parkerte der og åpna panseret....olje i heeele motorrommet. De hadde bilen inne nå og sjekka, og en av pluggene har skutt ut og knust den ene coilen. Den har tatt med seg gjengene i samme slengen. De skal lage nye gjenger nå, men de kunne ikke love noe. Hvordan er det å få tak i en topp brukt om de ikke skulle få det til? pris? Evt noen jeg kan sende den inn til som kan ta en overhaling på den i samme slengen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 14, 2009 Hvor kom all oljen ifra? Ble toppdekselet også knust? Plugger skyter vel ikke bare ut av seg selv sånn uten videre.. Enten må det ha vært løsgjenger der ifra før som har løsna, eller så lurer jeg på om det er noe som har skjedd nedi der som har knust pluggen og presset den ut... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 14, 2009 var på vei til jobb i dag da bilen begynte og fjuske no voldsomt, begynte og lunkte brent olje. Jeg kjører forbi Audi på veien, og dette skjedde rett i nærheten. parkerte der og åpna panseret....olje i heeele motorrommet. De hadde bilen inne nå og sjekka, og en av pluggene har skutt ut og knust den ene coilen. Den har tatt med seg gjengene i samme slengen. De skal lage nye gjenger nå, men de kunne ikke love noe.Hvordan er det å få tak i en topp brukt om de ikke skulle få det til? pris? Evt noen jeg kan sende den inn til som kan ta en overhaling på den i samme slengen? Kjøper den defekte toppen din hvis du får tak i ny:) Hvis du kan bruke 3b topp så vet jeg om en. Mvh Tommy 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 14, 2009 jeg kunne ikke se at toppdekselet var ødelagt. De nevnte noe om noen pakninger som var gått der olja kom fra. hadde service på bilen hos VAG i Stuttgart bare for noen mnd siden der de skifta bla pluggene, hadde reg. reim service rett før det. hadde oljeskift service for 3 uker siden, ga da beskjed om at jeg syns motoren tikket unormalt mye. vet ikke om det henger sammen. @Tommy, vil helst klare og beholde den originale evt få tak i en ny ADU topp. litt fortvilende...var bare et par småting som skulle shines 100% nå før den skulle ut for salg:o 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 14, 2009 Så vel omtrent slik ut? Kjipe saker, Thomas. Helicoil og nye plugger, så er du igang igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 14, 2009 Pølse-Fritz har kanskje ikke dratt til pluggene med rett moment? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 14, 2009 Ikke første gang det der skjer nei. Pluggene bør sjekkes minst hver 5K, men her er det nok snakk om feil moment ved tiltrekking. Skal være 30nm. Helicoil fikser saken. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 14, 2009 'Vanlig' problem.. Sjekk alltid pluggenes moment hver gang du bytter olje! Tipper 'eksplosjonen' har dyttet ut pakningen mellom topp og toppdeksel, den sitter akkurat der. Helicoil blir sikkert bra, er oftest bare øverste gjengene som virkelig ryker. Ennå en grunn til å skaffe 034-settet og WR-toppdeksel? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 14, 2009 Ennå en grunn til å skaffe 034-settet og WR-toppdeksel? tenkt på det, men nå skal det fikses og så selges Kjører for mye med den til og fra jobb nå, og har ikke samvittighet til å legge mye km på den på jobbkjøring. Skulle hatt plass til to biler. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 14, 2009 jeg kunne ikke se at toppdekselet var ødelagt. De nevnte noe om noen pakninger som var gått der olja kom fra. hadde service på bilen hos VAG i Stuttgart bare for noen mnd siden der de skifta bla pluggene, hadde reg. reim service rett før det.hadde oljeskift service for 3 uker siden, ga da beskjed om at jeg syns motoren tikket unormalt mye. vet ikke om det henger sammen. @Tommy, vil helst klare og beholde den originale evt få tak i en ny ADU topp. litt fortvilende...var bare et par småting som skulle shines 100% nå før den skulle ut for salg:o Det at du har hatt bilen på service i Stuttgart behøver ikke å bety at alt gjøres riktig..! At den tikker er sikkert utslitte ventilløftere. Bare å bytte. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 14, 2009 Kan også si at toppen på ADU, ABY og AAN er ihvertfall helt identiske. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet September 14, 2009 Skjedde akkurat det samme med den gamle S4`en min. Jeg benyttet anledningen til å overhale toppen og få den portet. Funket fint som bare det! Ypperlig anlednning for deg nå når bilen tikker litt;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet September 14, 2009 Skjedde akkurat det samme med den gamle S4`en min. Jeg benyttet anledningen til å overhale toppen og få den portet. Funket fint som bare det! Ypperlig anlednning for deg nå når bilen tikker litt;) Hvor fikk du gjort arbeidet? Demonterte du selv, eller leverte du bilen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet September 14, 2009 (endret) Hvor fikk du gjort arbeidet? Demonterte du selv, eller leverte du bilen? Jeg fikk EBB i stavanger til å ta jobben, ypperlig pris og super service:) Relativt i nærheten av deg også det. Betalte 8-9 tusen for full overhaling og porting inkludert fiksing av gjengene:) Gjorde alt selv ja, ganske kurant det... Anbefales! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet September 14, 2009 Kan også si at toppen på ADU, ABY og AAN er ihvertfall helt identiske. Den fra aan som har hallgiver i "fordelerhuset" i bakkant også..? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet September 14, 2009 (endret) og porting .. Mulig litt OT men likevel relevant: Hvor mye ble det portet? Merket du noen forskjell? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet September 15, 2009 da var det ordna Nye plugger, coil og en helicoil på plass: ja : Superrask service fra Audi Arendal:tilber: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet September 15, 2009 da var det ordna Nye plugger, coil og en helicoil på plass: ja : Superrask service fra Audi Arendal:tilber: Se der ja, det var raskt levert BTW, tikking er er typisk symptom på løs plugg, det er forbrenningstrykk som slippes ut langs gjengene på den løse pluggen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet September 15, 2009 hadde de ikke av toppen engang? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet September 15, 2009 Helicoil funker som bare det=), skjedde med ene bilen til broder¨n en bmw, og der borra jeg opp og satt ned i helecoil, og trenger ikke og ta av toppen, siden det er alu og det er bare spon og er så mykt så det gjør ikke noen skader, men greit og prøve og få ut det meste fordet=) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet September 15, 2009 Helicoil er steinalder. Time Insert som gjelder 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet September 15, 2009 Time sert http://www.timesert.com/ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...