VW Golf MK VI R * Nå med Live Shots!*

Anbefalte innlegg

Pen bil. Men eneste Golfen som "fortjener"R merket er mk4 R32 :P Gromeste Golfen som er laget!

Specs på denne da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pen bil. Men eneste Golfen som "fortjener"R merket er mk4 R32 :P Gromeste Golfen som er laget!

Specs på denne da?

Power is 195kW (265hp) and torque is around the 350Nm mark.

The 0 - 100km/h time should be covered in about 6.5 seconds for the

6-speed manual and 6.4 seconds for the DSG model.

These figures compare very well with the Audi S3 and the

TT S with which the Golf R shares its engine.

Edit ny og korrekt informasjon

all-wheel drive Golf R (350 Newton-meter torque

between 2,500 and 5,000 rpm) sprints to 100 km/h in 5.7 seconds (Golf R DSG: 5.5 seconds)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Specs på denne da?

Synes også Golf 4 R32 er meget grom men mht de ganske gjennomsnittlige kjøreegenskaper denne bilen, i følge motorjournalistene, har ift Golf 5 R32, samt at begge biler har en gammeldags sugemotor med middels prestanda og høye utslipp, så tror jeg nok Golf 6 R er et langt steg fremover.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er jo noe vw har manglet i mange år. en golf md turbo bensin motor og 4wd.. men til prisen den kommer på her blir det vel ikke mest å se av den kanskje...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En ting er iallfall sikkert, de baklyktene der SKAL jeg ha: rock :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Neimen har du sett! :o jammen er det ikke LED lys forran! hehe gir opp ass! så IKKE pent ut på denne bilen! men min mening! ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

LED lys kommer til og ta over denne verden, uansett om vi liker det eller ikke :(

er det 2.0 turbo ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

LED lys kommer til og ta over denne verden, uansett om vi liker det eller ikke :(

er det 2.0 turbo ?

hehe! det er liksom LED lys å Transformers! :P hehe :D "we are gonna take over your planet" mohahaha:evil:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er denne lansert nå, skulle vel skje i forb. med Frankfurt messen? Er det offisielle navnet Golf R? Jeg håpte på at interiøret skulle se litt sprekere ut, i det minste at setene skulle være av nytt design :confused:

Flott front, den likte jeg :)

Den bør jo bite godt fra seg denne da, mtp 270hk og 4Motion, men synes ikke tallene på 6,4 0-100 var overbevisende, her er vel TTS med 272hk godt ned på 5 tallet, hvorfor det egentlig? Utveksling?

Golfen kan da ikke være så tung?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg sitter her og leter etter knappen for "LIKE". :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes også Golf 4 R32 er meget grom men mht de ganske gjennomsnittlige kjøreegenskaper denne bilen, i følge motorjournalistene, har ift Golf 5 R32, samt at begge biler har en gammeldags sugemotor med middels prestanda og høye utslipp, så tror jeg nok Golf 6 R er et langt steg fremover.

Hvem bryr seg om utslipp på en feit bil med feit motor? Utslipp har bare med prisen å gjøre. En VR6 er alltid tøffere enn en 2.0 R4. ;)

Neimen har du sett! :o jammen er det ikke LED lys forran! hehe gir opp ass! så IKKE pent ut på denne bilen! men min mening! ;)

Er det ikke blinklysene du ser?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Marius Christoffersen, når sluttet pris å være vesentlig på en ny bil? O_O

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Marius Christoffersen, når sluttet pris å være vesentlig på en ny bil? O_O

Pris er helt klart vesentlig, men man kan ikke si at en motor ikke er kul fordi den har høye utslipp!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvem bryr seg om utslipp på en feit bil med feit motor? Utslipp har bare med prisen å gjøre. En VR6 er alltid tøffere enn en 2.0 R4. ;)

Sugemotor er tung, treg og gammeldags, turbo er fremtiden. Ja lyden i R32 er grom, men når man ser hva f.eks VW har fått til med eksosen på V GTI så er det sikkert mulig å få til ok lyd uten 6'er også og når prestandaene er så overlegne så kan ikke lyd alene bety mest.

TT er kanskje endel lettere og har mindre luftmotstand enn Golf 6, kanskje derfor den er noe kjappere, ikke vet jeg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siste bilde kan virke skummelt men her er EKTE og KORREKTE informasjonen om bilen:

While in the now retired Golf R32 (184 kW / 250 PS),

10.7 litres of fuel was processed by the injection system every 100 kilometres,

on the new Golf R – thanks to a boosted high-tech TSI – the figure is just 8.5 litres,

which is 2.2 litres or 21 percent less! The all-wheel drive Golf R (350 Newton-meter torque

between 2,500 and 5,000 rpm) sprints to 100 km/h in 5.7 seconds (Golf R DSG: 5.5 seconds)

and reaches an electronically limited top speed of 250 km/h.

Two of the many identifying visual features of this exceptional Golf conceptualised by

Volkswagen Individual: newly developed LED taillights and LED daytime running lights.

The Golf R can be ordered in Germany starting at the end of this year.

04-vw-golf-r20-live.jpg

09-vw-golf-r20-live.jpg

19-vw-golf-r20-live.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne vekker ingen følelser hos meg......

For min del har utseendet på denne lav "vil ha" faktor.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne vekker ingen følelser hos meg......

For min del har utseendet på denne lav "vil ha" faktor.

Den vekket frem en lite smart kommentar også sikkert derfor du kjører Audi A3.. :)

God kveld.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er du "ikke lov å ha egne meningen sheriffen"?

Greit at jeg kunne fortjent den kommentaren der hvis jeg ofte snakker dritt om Golf/VW generelt her på forumet, men det gjør jeg IKKE.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er du "ikke lov å ha egne meningen sheriffen"?

Greit at jeg kunne fortjent den kommentaren der hvis jeg ofte snakker dritt om Golf/VW generelt her på forumet, men det gjør jeg IKKE.

Nei det er absolutt IKKE meg..

men her sitter jeg å oppdaterer en MK6 R tråd live fra Messen

(ikke jeg som har tatt bildene) får at de som er intr. skal få se og kose seg med den nye bilen..

også da er det lite fint at første kommentaren er såååååå positiv.

Kan innrømme at jeg mulig overreagerte litt men prøver også å holde en media tråd mest mulig clean

for kommentarer spesielt negative da dette er en bilde tråd (- mediaforum seksjon)

:) ikke noen hard feelings oss i mellom kun "business" vis du kan kalle det, det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.