frontlys problemer på passat '98

Anbefalte innlegg

hei dere der ute....

lurte bare på om hvorfor jeg har dårlig lys i høyre lykt foran. har byttet og sjekket alle pærene, sjekket kabler bak lykten, men finner ikke no galt. når jeg har kjørelys, lyser venstre bra og bare parklys i høyre. setter jeg på langlys, lyser bare den venstre.... noen som vet ? kan d være no jordingsfeil el.no ?

PS! dette er grusomt irriterende når d er mørkt.... :P

 

trenger tips fort !

 

mvh T3pp3

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du har et multimeter så kan du måle om jordingskabelen til lykta er god, og om det er 12V på de andre kablene i kontakten. Hvis jeg husker riktig så er det egne sikringer for høyre og venstre side for hovedlysa. Du kan kanskje sjekke det først.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

takker... hakke mest peil, men vil jo lære....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sikringene var hele... ikke testa med multimeter ennå... oppdat. kommer...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant du ut hva som var feilen?? Har fått samme problemet, jeg har sjekket sikringer og prøvd andre pærer uten hell: bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være hovedlysbryteren og....Enkelt å teste om du få lånt deg en bryter.

30 sec å prøve det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tror jeg fortsatt har gamle brytern til passaten min. denne er uten tåkelys men visst du betaler frakten så kan du få den.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du har vanlige halogenpærer kan det hende at det er selve kontakta bak på pæra som er def/smeltet/gir dårlig kontakt. Det har skjedd før......men støtter egentlig teorien om lysbryter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være hovedlysbryteren og....Enkelt å teste om du få lånt deg en bryter.

30 sec å prøve det.

 

Var litt rett for at det kunne være bryteren ja. Jeg får testet med en annen bryter i morgen...

 

tror jeg fortsatt har gamle brytern til passaten min. denne er uten tåkelys men visst du betaler frakten så kan du få den.

 

Det høres jo genialt ut, skal teste det ut i morra så får jeg se. Skal du på våler?

 

Hvis du har vanlige halogenpærer kan det hende at det er selve kontakta bak på pæra som er def/smeltet/gir dårlig kontakt. Det har skjedd før......men støtter egentlig teorien om lysbryter.

 

Jeg så over ledningene og kontaktene når jeg prøvde andre pærer og alt så helt og fint ut, så kan nok tyde på at det er brytern som har skylda.

 

 

Takker så mye for tilbakemeldinger! Noen som vet prisen på brytern med tåkelysfunksjon?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hos meg var det dårlig jording.

skjedde bare noen mnd etter oxo, men da hadde kabelskoen til jordingen inne i "hurtig-koblingen" brekt. sjekke dette !!

trur jeg har en slik hurtigkobling liggende som du sikkert kan få kjøpt.

kjøpte nye FK AE lykter og da fulgte det sånne overganger som er noe vits å bruke.

skjøtet nye kobling på og vips så var problemet borte.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

OK! altså den koblingen som går inn på lysbrytern?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

joho! da var feilen funnet: smil : Var brekt en kabelsko til jordinga på hurtigkoblinga som går inn på frontlykta. : bh :

 

- Ringte forresten for å høre på pris på lysbyter med tåkelysfunk. idag, 1100,- (uten rabatt)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du fiksa jo problemet før jeg fikk sett hva du spurt om, men ville bare si at det var på lykta jeg mente ja.

virker som det er no klabb med di hurtigkoblingene.

har et par i reserve jeg nå da....

 

Pettersson

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.