#1 Skrevet September 15, 2009 Hei Har en Audi Coupe som jeg nylig byttet felger og dekk på, etter jeg byttet så fikk jeg risting i rattet ved 80-100 km/t. Kjørte tilbake der jeg kjøpte de og spurte om det kunne være at de ikke var avbalansert helt. Så de skjekket og fant ut at det ene endeleddet (ytterst ved fjærbeinet) på styrestaget var gåent så da bytta jeg det men det er fortsatt ikke blitt bedre. Så mitt spørsmål er da: Hva annet kan være feil? mvh Robin 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 15, 2009 Om det ble sånn etter du skifta dekk og felg må det jo være en avbalanseringssak. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 15, 2009 sjekk om rotasjons retningen på dekkene er riktig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 15, 2009 Det kan også være slitte foringer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 15, 2009 Hadde det samme på min 100q, der var det slitte foringer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 15, 2009 (endret) slitte foringer i hva da? Det som er litt rart er at jeg kjente ikke noe til det før jeg bytta til de nye felgene... men han sa at det ville være mer sensetivt for vibrasjoner med mindre gummi osv... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 15, 2009 Siden de byttet endeleddet ved styrestaget så er det vel mest trolig at det også er en av foringene i samme omerådet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 15, 2009 i bærearmen da regner jeg med... er vel ikke stort andre foringer der? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 15, 2009 (endret) Slitte indre foringer i bærearm. Hadde forsåvidt noe slitte opphengskuler også. Vibrerte i 110-130, så ble den rolig igjen. Lurte lenge før jeg fant ut av det. Edit: jeg kjente aldri noe med vinterdekk på (195 dekk, men med 225 sommerdekk) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 15, 2009 Okey, da får jeg skjekke det , takk for svara alle mann! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...