Anbefalte innlegg

hei, i går da jeg parkerte og et par min etterpå skulle starte opp igen så er det ikke noe gnist i det heletat,, allt annet funker men null gnist, har drevet lit i dag og skjekka lit på colier og sånn, og dem er i orden, er ikke så kjent med disse motorene enda,

så hvis noen vet hva det kan være så takker jeg for hjelpen=)

MVh Aleksander Kvarud

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

modell er motoren? de første aan kom med fordeler i bak kant som trigger tenninga. på min knakk nettopp kammen (kun drevet til fordeleren) å da starta ikke min igjenn. tanke som slår med er defekt halgiver enten i fordeler eller ved øvre kamhjul. men bare en misstanke. kjørte min da dette skjedde å parkerte bilen. fikk ikke startet etterpå

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1Bud er å lese ut feilkoder

men mest vanlig feil er nok hallgiver

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1Bud er å lese ut feilkoder

men mest vanlig feil er nok hallgiver

 

skulle gjerne gjort det, men motoren er ikke orginal i bilen, den sitter i en 90q type 89 =)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

modell er motoren? de første aan kom med fordeler i bak kant som trigger tenninga. på min knakk nettopp kammen (kun drevet til fordeleren) å da starta ikke min igjenn. tanke som slår med er defekt halgiver enten i fordeler eller ved øvre kamhjul. men bare en misstanke. kjørte min da dette skjedde å parkerte bilen. fikk ikke startet etterpå

 

motoren er fra en 92 mod s2, og motoren sitter i en 90q type 89, så er ikke så lett og få lest ut feilkoder heller he he, har tenkt lit på halgiver¨n jeg og men sitter under innsuget og må da ut med innsuget, eller bremsekraftforsterkeren, er lit trang der,

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

motoren er fra en 92 mod s2, og motoren sitter i en 90q type 89, så er ikke så lett og få lest ut feilkoder heller he he, har tenkt lit på halgiver¨n jeg og men sitter under innsuget og må da ut med innsuget, eller bremsekraftforsterkeren, er lit trang der,

 

Hei

Korrigerer litt her..:)

Motoren er fra en -91 s4 (aan).

Innsuget er fra s2 (aby).

Det ligger 2 av ledningene som er for å lese ut feilkoder i hanskerommet. De mangler kontakter pga de var klippet av Jonus.

Men det skal være fler ledninger for å lese ut feilkoder, og de ligger nok inni den ledningsklasa under hanskerommet. Må lese fargekoder på koblingsskjema for å finne de.

Har skjema jeg kan maile deg.

Fikk ikke leita så mye etter de andre ledningene til feilkoder når jeg holdt på skjønner du.

 

Men lurer på den tappen i svinghjulet som Jonus satte inn...den KAN jo ha løsna og falt ut. Ettersom dette var en 10v i utg.punktet (enkeltmasse svinghjul) så preppa jo Jonus det (letta og bearbeida) og satt inn tappen som trengs på en 20v-motor.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

Korrigerer litt her..:)

Motoren er fra en -91 s4 (aan).

Innsuget er fra s2 (aby).

Det ligger 2 av ledningene som er for å lese ut feilkoder i hanskerommet. De mangler kontakter pga de var klippet av Jonus.

Men det skal være fler ledninger for å lese ut feilkoder, og de ligger nok inni den ledningsklasa under hanskerommet. Må lese fargekoder på koblingsskjema for å finne de.

Har skjema jeg kan maile deg.

Fikk ikke leita så mye etter de andre ledningene til feilkoder når jeg holdt på skjønner du.

 

Men lurer på den tappen i svinghjulet som Jonus satte inn...den KAN jo ha løsna og falt ut. Ettersom dette var en 10v i utg.punktet (enkeltmasse svinghjul) så preppa jo Jonus det (letta og bearbeida) og satt inn tappen som trengs på en 20v-motor.

 

det var 91 mod jah, jeg klarte ikke og se om den tappen var borte, så jeg får prøve sensorene og halgiveren fra den andre s4 motoren som jeg har i verkstedet så, får vi se om jeg ikke finner ut noe,,

hvis du kune sende meg det skjema hade det vært fint=), for da er det jo mulighet for og få lest ut koder,=),

du har ikke kolblings skjema til ledningsnett til motoren og eller?, har jo et helt komplet lednings ntt til s4 om jeg skal lage til de andre motoren som skal ned i golfen til typen til søstra mi,, å bare send meg det du ha=) hadde vært fint såfal=)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det var 91 mod jah, jeg klarte ikke og se om den tappen var borte, så jeg får prøve sensorene og halgiveren fra den andre s4 motoren som jeg har i verkstedet så, får vi se om jeg ikke finner ut noe,,

hvis du kune sende meg det skjema hade det vært fint=), for da er det jo mulighet for og få lest ut koder,=),

du har ikke kolblings skjema til ledningsnett til motoren og eller?, har jo et helt komplet lednings ntt til s4 om jeg skal lage til de andre motoren som skal ned i golfen til typen til søstra mi,, å bare send meg det du ha=) hadde vært fint såfal=)

 

Ok, skjønner.

Vet ikke hvordan man HELT sikkert kan se, eller bekrefte, om den tappen mangler...Bruke sterkt lys/prøvelampe/tenningslampe kanskje...??

 

Joda, det er koblingsskjema til ledningsnettet til s4 aan-motor det jeg har.

Men får ikke sendt det på PM her på forumet..prøvd før. Har sendt det til sikkert 10-12 stk andre her fra klubben også.

Må ha en mail-adresse av deg.

 

Mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kom på jeg hadde mail-adr di likevel...sender nå..:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kom på jeg hadde mail-adr di likevel...sender nå..:)

 

oki=), takker og bukker=)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare å ta ut sensor braketten og telle 38 tenner fra null punkt så skal du klare å se pinnen.

evt ta ut starter så ser du den hvertfall

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare å ta ut sensor braketten og telle 38 tenner fra null punkt så skal du klare å se pinnen.

evt ta ut starter så ser du den hvertfall

,

 

har skjekket den i dag og den var på plass,

men vinkeldrevet på fordeleren er ferdig, for når jeg drar den på starteren så står alt i fordeleren stille,

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

disse fås køpt løst ja. kjøpte en forrige uke i messing,

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

disse fås køpt løst ja. kjøpte en forrige uke i messing,

 

oki=) hva var pris på en slik enn?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Puuh..var godt å høre det BARE var dêt Aleksander..: smil :

 

 

Tror det var en tråd med no gruppekjøp på sånne drev her på forumet en gang. Skal se om jeg finner tråden og legge inn her..:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da hadde nok Jonusen gjort god jobb med tappen likevel han..:)

Så han var innom og leste i tråden her i sted/nå..(via et annet br.navn har jeg mistanke om..)..: smil :

 

Ser jo greit ut det drevet det er linka til på e-bukta her..: vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

oki=) hva var pris på en slik enn?

034 selger de løse også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

034 selger de løse også.

 

Frakten fra 034 på et slikt er helt vill! Tror de skal ha 40$ minimum for å sende internasjonalt..

 

Han på ebay tok 2.5£ for å pakke det i en liten konvolutt og sende..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har selv vært borti at drevet som er krympet på innsugskammen (det som driver fordeleren) har "slurt" litt. Ble enkelt fikset ved å sveise det fast:) Dette var med trimkam, ikke std. kam.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har selv vært borti at drevet som er krympet på innsugskammen (det som driver fordeleren) har "slurt" litt. Ble enkelt fikset ved å sveise det fast:) Dette var med trimkam, ikke std. kam.

 

oki=) lagde den rasle lyd da eller?, for det er rasle lyd på fordeleren til broren min sinn cupe, etter at han monterte ny fordeler med ståldrev,

men har mulig fått takk i nytt drev, enn her på forumet som mulig haddet et liggende, så finner det ut i morra=)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som vet om drev fra fordeler på audi 100 eller andre vag biler som har likt drev?, passer det fra 7a motor?

 

takker for alle svar jeg har fått=)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

da har funnet feilen og ble ikke så fornøyd, kamen på innsugs siden har takker for seg, blæ

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.