Anbefalte innlegg

I dag knakk den lange staken som henger på dørhåndtaket (den som går inn i låsekassa for å vri om den)...

Det jeg lurte på var å skaffe et nytt slik håndtak for så å føre over alle de flate platene som er i den nåværende låsesylinderen...

 

Er det noen som har erfaring om dette vil gå? selv mener/tror jeg dette vil gå.

Alt dette er for å beholde den nøkelen jeg har

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I dag knakk den lange staken som henger på dørhåndtaket (den som går inn i låsekassa for å vri om den)...

Det jeg lurte på var å skaffe et nytt slik håndtak for så å føre over alle de flate platene som er i den nåværende låsesylinderen...

 

Er det noen som har erfaring om dette vil gå? selv mener/tror jeg dette vil gå.

Alt dette er for å beholde den nøkelen jeg har

 

låsen på verktøyskuffene på benken min på jobben ble med nøkkelen ut da jeg skulle dra ut nøkkeln i går, der så det ut som pice of cake å bytte ut platene til en annen lås så lenge man har alle paltene og fjærene....mn for al del...ikke dra ut nøkkel av låsen uten at du har kontroll på det :o

fant ut det på den harde måten....

 

mn nå vet jeg heller ikke om denne låsen kan sammenlignes med golf låsen, siden jeg aldri har plukket ut låsen på golfen!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fjærer også ja, da kan det fort bli litt værre. Jeg dro ut nøklen på min, dro også mange av platene ut og inn. Jobben virka grei nok.

 

Skal ta en tur til høggern i morgen for å teste litt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg byttet håndtaket på Audien min selv på Mandag, og da fikk jeg med ny sylinder i det nye håndtaket. Det er en ganske enkel jobb å bytte om låsen, men som du nevner, så er det den stanga bak som er problemet. De første Golf 3/Vento hadde en litt for tynn ordning der, så en slags krok bak på sylinderen ble gjort kraftigere, slik at denne stanga ikke skulle knekke så lett.

 

Det burde ikke være noe problem å skifte om platene i låsen, det eneste du må være sikker på er at du får en ny lås med samme nøkkelprofil, da det fines flere forskjellige typer. De fleste jeg har sett er profil AH eller AN.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som du nevner så er det denne kroken bak som var for dårlig... den tålte ikke alle "ninja" sparka/slagene mine siden den fryste hele tiden.....hehe

 

Jeg har en AH nøkkel. Hvordan klarer man å se forskjell på disse når man ikke har noe nøkkel å gå ut i fra.

Pris på noe slikt nytt kan være da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så vidt jeg husker så vil du ikke kunne få en AH nøkkel inn i en AN sylinder. Nyprisen er jeg usikker på, men når jeg byttet disse delene på en kollegas 95-modell for et par år siden så mener jeg å huske at det ikke var mange hundrelappene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En ny låsesylinder koster ca 200 kr hos møller. De tar ikke mange kronene for å "kode" dem heller, tror det ble ca 400 for 3 låsesylindere og sliping av en nøkkel til meg.

 

mvh

EW

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ikke gale det...

Hørte på Thorsov, der var det 289 for håndtak og hele driten om ikke det var 389 da

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var problemet løst:)

Satt sammen 2 brukte håndtak...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.