Signal til turteller i dash, A200

Anbefalte innlegg

Noen som vet hva slags signal som blir sendt til turtellern i dashbordet på A200b? Jeg har bygget om til EFI og tatt vekk original-ECU-en, og skal nå få liv i denne igjen, samt få noe styr på olje-trykks warning light.

Dette er vistnok tatt fra pinne 7 på original ECU

7 Mauve Engine rpm shared with Idle Stabiliser (J142), Oil Pressure Warning Controller (J150) from dashboard pin 4

Tenkte på å lage en modul e.l som henter rpm-signal ut fra MS sin can-bus eller noe og gi til dash-rpm tellern.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slenger meg på denne, har en egen tråd for mitt sprut HER

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å kjøre dette via CAN-BUS blir nok relativt dyrt og komplisert, men å konstruere en signalomformer for bruk med 034EFI sin TACH-utgang er nok ikke så veldig vanskelig. Trenger bare å gjøre en måling med oscilloskop på en original bil, så skal resten være forholdsvis enkel elektronikk.

Har hørt at det originale instrumentet trigges fra coil, men vet ikke helt hva dette innebærer signalmessig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.