#1 Skrevet September 16, 2009 Halloen Her i vår hadde jeg Audien inne for å finjustere dieselpumpen, etter det verkstedsbesøket begynte ESP og ABS lyset å komme og gå. Kjørte tilbake igjen, leste av feilkode og den var: manglende CAN bus signal. Hva kan det komem av? Når jeg kjørte på ferie i sommer så jeg det ingen ganger etter ca 5 timers kjøring. Batteriet mitt er modent for utskiftning, men har ca 14V ladespenning, kan det være problemet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 16, 2009 Se etter evt fuktighet under passasjersetet fremme. Der ligger elektronikken til de systemene du får feilalarm på. Jeg hadde en vannlekkasje inn varmeapparatet i Allroad'en pga tett drenering under batteri. Da fikk jeg samme symptomer som du har. Ordnet seg da jeg tok ut boksen, fønte den og hadde den liggende på baderomsgulvet over natten. Satte den inn igjen og resatte feilmeldinger. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 16, 2009 Okei, da skal jeg gjøre det:D Takk for tips. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 16, 2009 Hei Ole Jørgen. Du har samme feil som eg hadde på min. Eg skiftet regreim på bilen og var litt uheldig med justeringa på dieselpumpa. Da begynte lampa for abs og esp komme å gå av og til. Husker ikkje feilkoden eg fekk. Justerte diesel pumpa på nytt, og etter det har ikkje lampa kommet igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 16, 2009 Okei, ja for det var RETT etter den var blitt justert disse lampene begynte å lyse. Da skal jeg snakke med verkstedet som utførte justeringen. Mr.Mæhle: Hvordan kommer man egentlig til hjernen? Fant en boks med automatkasse hjernen under beiena på pass.siden. Ligger den under teppet eller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 16, 2009 Lå under teppet ja. Jeg måtte ut med setene og int. teppet for å tørke den ut. Da fant jeg "den sorte boksen" Usannsynlig idiotisk plassering. Laveste punktet i gulvet. Men troor jeg hadde prøvd å justere dieselpumpa først, siden MR. Larsen hadde samme problem rett etter han hadde byttet reim. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 17, 2009 Ole Jørgen du har jo vag-com så du kan jo sjekke sjølv om den er på villspor. Litt morro å ta verkstedet på fersken 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 17, 2009 Ole Jørgen du har jo vag-com så du kan jo sjekke sjølv om den er på villspor.Litt morro å ta verkstedet på fersken Har du en How-To? Har ikke gjort det før med Vag-Com'en? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 18, 2009 du må ha 85 grader eller meir på drifttemp. gå på gruppe 01 motor meas blocks så gruppe 4. bilen skal ta begynne å gå i sykluser. Tenning 2-4 +- 2 btdc 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 23, 2009 Dieselpumpen var 100% riktig innstillt. Verkstedet tror kanskje det kan være være svinghjulet som kan være dårlig. Når de logget bilen på prøvetur fikk de en kode om at turtallet på motor ikke stemte i forhold til girkasse. Han polske mekanikeren hadde vært borte i det samme engang før, men de tør ikke garantere noe som helst. Noen som har hørt om lignede? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 24, 2009 Hmm, det kan eg vel ikje heilt skjønne. Vilken feilkode får du på vag-com 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet September 24, 2009 Tror ikke de fikk opp en feilkode, men når de leste av turtall på motor stemte det ikke overens med girkassens turtall. Merkelig at en evt slark i svinghulet gjør at ABS og ESP konker ut..... En annen ting er på bilferien vår i sommer så så jeg lysene komme og gå de første 5 timene, men ikke en jævla gang siden. Kjørte nesten 4000 km på en uke med fullpakket bil i alt slags vær. Virker som at små kjøring gjør at det kommer. Kanskje en fagtekniker på Møller har noen gode tips? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet September 25, 2009 Hmm denne var litt guffen. Har du snakket med Ross-Tech? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet September 25, 2009 Nei, det har jeg ikke, de er hjelpsom med det altså? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...