1977 audi 80 1,6 fjusker ved kald motor

Anbefalte innlegg

Hei

Min 1977 audi 80 1,6 fjusker når motoren er kald.

Når motoren blir varm er den helt ok.

Hva kan det være?

HAr bytta plugger og sjekka stidt/stift åpning. Den er ok.

automat choken er oså veldig lenge på.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

Hadde akkurat motsatt problem med min audi 80 2.0 1995 for et par dager siden. Ble tregere og tregere å starte på kald motor. Ble byttet en temperaturføler som styrte mengde drivstoff i forhold temperaturen i motoren og nå starter motoren helt problemfritt:)

Siden jeg er så langt fra mekaniker som det er mulig å komme, vet jeg ikke om disse motorene kan ha noen likheter i det hele tatt / at problemene kan relateres. Men håper at du finner ut av det:)

Mvh

Stig Morten.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nja. Blir nok ikke helt de samme problemer nei, da du har innsprøytning og jeg har forgasser.

Har forresten bestilt kliss ny weber 32/36 gasser til bilen. Få håpe at det blir bedre da, da jeg tror feilen har med gasseren å gjøre.

Men har også mistanke om motsatnd i plugger/noe med tenning som forandre seg når bilen blir varm. Noen som har noen tips om det?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk membranene inne i forgasseren for sprekker. Det sitter en i akselerasjonspumpa og en i forbindelse med automatchoken.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.