#1 Skrevet September 17, 2009 (endret) Jeg har en liten lekkasje under bilen, det er snakk om en Audi S6 C4 stv/varevogn. Regner med det er det samme på de fleste med C4 karosseriet. Det går 3 rør (rettet fra 4 til 3) under bilen på høyre/passasjer siden av bilen, hva er disse til? Det ene av de lekker/drypper litt i en skjøtenippel hos meg. Virker som det er vann som kommer ut, lukter ikke noe av det. Trodde først det kanskje var bensin eller bremsevæske. Men bremserørene går vel på venstre/førersiden? Og bensin hadde jo en kjent lukten av med en gang. Kan det være spylervæske til bakvinduet? Eller noe kjølevæske som sirkulerer i disse? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 17, 2009 Spylervæsken går hvertfall i taket, så den er det ikke. Men hva det kan være har jeg ikke noe godt forslag til dessverre... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 17, 2009 De tre bensinrørene går under bilen på høyre side, men 4 stk?? Har du nivåregulering, kanskje? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 17, 2009 De tre bensinrørene går under bilen på høyre side, men 4 stk??Har du nivåregulering, kanskje? Hmmm... ja, mener bestemt det var 4 stk og luktet ikke bensin av det som lekker/drypper derfra. Nei, har ikke noe nivåregulering. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 17, 2009 Mulig det går et bremserør på den siden på din bil siden du har EDL, følg opp nivået i bremsevæskebeholderen.. (Er ikke noe annet som har noe under der å gjøre..) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 17, 2009 Mulig det går et bremserør på den siden på din bil siden du har EDL, følg opp nivået i bremsevæskebeholderen.. (Er ikke noe annet som har noe under der å gjøre..) Ok! Skal følge med og får prøve å sjekke litt bedre i helgen. Takk for hjelpen så langt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 19, 2009 Da var problemet løst. Først en liten oppklaring, det var 3 rør som gikk der og ikke 4, eg som husket feil. Det viste seg å være vannet som kommer fra klimaanlegget, slangen var kilt mellom bensinrørene under dekselet over eksosen. Og så dryppet vannet fra denne slangen og randt på baksiden av bensinrørene slik at det så ut som det kom fra disse. Har forlenget denne litt nå slik at det renner rett ned i veien under bilen. Var lett å se når en løsnet dekselet som ligger over eksosen slik at en så hvor rørene gikk. Godt det bare var en slik liten filleting. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...