Golf 3 - kobling av kjørelys (Gjelder trolig også Passat og T4 fra ca samme årgang)

Anbefalte innlegg

Måtte igjen kjøpe ny hovedlysbryter til Golfen, nesten 1300k etter rabatt hos Møller (opp fra under halvparten sist jeg byttet i 2003!).

Prøvde å få tak i på ebay, men denne gangen ble det bare tull. Men fikk et tips av en ebay-selger om at det var enkelt å gjøre om en bryter uten kjørelys til en med, uten innvendige inngrep.

Når jeg nå har byttet ser jeg at det på stikkene på bryteren er en bro mellom pinnene 58 og 58L. (Men ikke til pinne TFL=Tagesfahrlicht=Kjørelys, forøvrig). Denne broen kan lett fjernes/gjenbrukes.

Er det slik at det er denne broen som lager kjørelysautomatikk? Dvs at neste gang jeg skal bytte (disse bryterne ryker jo ofte) så kan jeg kjøpe en på ebay el.l . uten kjørelys/TFL og bare flytte over broa (Der koster bryterne 20 EUR...)? Eller er det en annen enkel måte? Eller må det et rele el.l til også?

(Kan evt ta et bilde, med det er altså en S-formet plate mellom de to pinnene, som sees etter at multikontakten er tatt av)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har en slik bryter uten kjørelysautomatikk som vet om brua er på denne?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du bilde av denne brua? Eller mener du lasken som sitter på koblingspinnene der ledningene kobles til? Jeg har uten kjørelys automatikk med en slik S-formet lask.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig det heter lask, ja. Synlig på bryteren når den er demontert, flatt blikk mellom de to nevnte pinner, og S-formet.

Da ser det ut til at min teori ikke holder stikk. Men vet noen hvordan man kan modde en bryter uten kjørelys til en med, kun utv. mod.? Skulle være enkelt ifølge han jeg var i kontakt med.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.