Doble tåkebaklys Audi 100 C4

Anbefalte innlegg

Som emenet sier... vurderer å montere ekstra tåkebaklys på høyre side bak på C4'n... ser så teit med det ene.

Noen som har gjort dette, er det bare å "tjuvkoble" seg inn på lederne fra den andre og trekke kabler bortover luka?

Og sist men ikke minst, er pære holderne identiske på begge sider? :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, hva skal du med tåkelys bak?

Skal være så sinnsyk tjukk tåke for at det skal være nødvendig og uansett så plager det bare de billistene som ligger bak deg..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva jeg skal med det står det på første linje.

Videre spør jeg om pæreholderne er like :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har gjort det med min Audi 90. Da tok jeg en sukkerbit før tåkelyset på v. side, for å trekke ledning etter sukkerbiten til høyre side. Da det org. ikke var en sokkkel på hside for noe ekstra lys, fikk jeg tak i en sokkel som jeg fikk tilpasset hullet.

Vips, KONGE baklys!!

ps: bruk 5watts pærer

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har gjort det med min Audi 90. Da tok jeg en sukkerbit før tåkelyset på v. side, for å trekke ledning etter sukkerbiten til høyre side. Da det org. ikke var en sokkkel på hside for noe ekstra lys, fikk jeg tak i en sokkel som jeg fikk tilpasset hullet.

Vips, KONGE baklys!!

ps: bruk 5watts pærer

Åssen er det med det tomme feltet mellom tåke og baklys? Er det noe enkel og grei måte å få lys der? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Åssen er det med det tomme feltet mellom tåke og baklys? Er det noe enkel og grei måte å få lys der? :)

På cabrioen jeg hadde så var dette feltet veldig "flatt" og ingen reflektor, så det tror jeg er litt vanskelig. Kanskje montere LEDs?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det tenkte jeg også på :D

Har de gamle baklysa liggende vettu... (har montert S4-bakrampe), kan jo alltids skjære ut festene til f.eks ryggelysene der og lime det på bakrampen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På cabrioen jeg hadde så var dette feltet veldig "flatt" og ingen reflektor, så det tror jeg er litt vanskelig. Kanskje montere LEDs?

Det blir vel ikke noe pent i forhold til resten?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter min mening så bør det ikke være noe lys der. Jeg koblet det slik at jeg da kjører konstant med tåkelys bak, bare at jeg satte i 5 watts pærer (h og v. side) Kan poste bilde hvis ønskelig. Mye tøffere en org.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter min mening så bør det ikke være noe lys der. Jeg koblet det slik at jeg da kjører konstant med tåkelys bak, bare at jeg satte i 5 watts pærer (h og v. side) Kan poste bilde hvis ønskelig. Mye tøffere en org.

Var noe sånt jeg tenkte på også... nytter ikke å gjøre sånn at man kutter spenningen litt når tåkelysene ikke er aktivert da? så man kan kjøre med vanlige pærer og beholde "tåkelysfunksjonen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mm.. Har sett det på flere biler..

Tja, vanskelig å se uten å ha sett det da, og ganske sikker på at du ikke har sett det ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lufter en gammel tråd igjen jeg...

Har utført modifikasjonen og satt inn 5W pærer, men lyset ble forskjellig. Mistenker at det ikke finnes noen reflektor på høyre side.

Noen som har tips til hvordan jeg kan få en eller annen form for reflekterende materiale inn dit? F.eks vil sølvpapir fungere? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tåkelys er ikke lenger lov å bruke!!! Uansett.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er min med doble lys bak, kjøpte en ny tåkelys pæreholder som passet bolt on. Koblet de så vekk fra tåkelys bryter og koblet de sammen med kjørelysene bak, satt og i 5w pærer seff.... Likt lys på begge sider..

Image6.new.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problemet mitt er at det IKKE er reflektor på høyre side, *snufs* :(

Så jeg lurer på om det er mulig å putte inn noe reflekterende materiale da vettu :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.