#1 Skrevet September 18, 2009 Nøkking i det turboen skal slå inn. Fikk ut denne feilmeldingen fra vagcom: 16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected P0300 - 35-00 - - pluss: 16685 - Shareware Version. To Decode all DTCs P0301 - 35-00 - Please Register/Activate 17658 - Shareware Version. To Decode all DTCs P1250 - 35-00 - Please Register/Activate Men dette beyt vel bare at jeg ikke har fullversjon av vagcom. (Ingen som har fullversjon til meg? ) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 19, 2009 Ingen som har noen forslag? Den går fint hvis jeg bare drar den rolig opp i turtall uten at turboen slår inn. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 19, 2009 Dette kan være plugger eller coil\coiler:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 20, 2009 Jeg er 98% sikker på at dette skyldes en eller flere coiler. Bytt alle 4 når du først er igang. Møller tar ca 500,- pr. stk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 20, 2009 Hvor Vansklig er det å bytte Coiler? Stress å gjøre det selv? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 21, 2009 Snakket med Møller nå og de mente at dette kunne være en missmatch mellom chipping og noen verdier der. Riktig at de tar 579 ,- pr coil men de mente selvfølgelig at det var nødvendig at de kjørte en diagnose på den. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 21, 2009 17658: Fuel Level Too Low. Noen som har noen formening om hva dette betyr? Kommer samtidig med: 16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected P0300 - 35-00 - - 16685 - Cyl.1 Misfire Detected 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 21, 2009 feiltenning, sikkert coiler, men viss du har motor med separat tenningsmodul kan det være den, er plasert oppå luftfilterboksen koser ca 1300 kr tror eg, kan og være at fuel-level feilkoden kan være bensinpumpa som ikkje klarer og levere nok drivstoff, men viss det er den kommer problemet til å bli verre fort! prøv og måle lambda verdier og pumpe trykket med vag. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 23, 2009 Hvis det ikke er pumpa som holder på å streike ville jeg bytta fuelfilteret, hvis det ikke er gjort på en stund. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 23, 2009 Om problemet oppstod rett etter chipping, kan det være chippen. Men har du brukt en bra leverandør, ligger nok ikke problemet der. Møller er flink til og rette problemer den veien. Om ikke plugger er byttet de siste 40 tkm, så er det greit, og billigst og begynne der. Dårlige plugger merkes også med engang etter chipping, da det økte trykket blåser ut gnisten i dårlige plugger. Om det ikke er plugger, skift bensinfilter, også billig. Gå så for coiler. Om tenningsmodulen ryker, så får du som regel et steg som dør, og da fjusker det som regel hele tiden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 23, 2009 Om problemet oppstod rett etter chipping, kan det være chippen. Men har du brukt en bra leverandør, ligger nok ikke problemet der. Møller er flink til og rette problemer den veien. Om ikke plugger er byttet de siste 40 tkm, så er det greit, og billigst og begynne der. Dårlige plugger merkes også med engang etter chipping, da det økte trykket blåser ut gnisten i dårlige plugger. Om det ikke er plugger, skift bensinfilter, også billig. Gå så for coiler. Om tenningsmodulen ryker, så får du som regel et steg som dør, og da fjusker det som regel hele tiden. Jeg brukte Chipsenter, men det oppsto ikke rett etter. Snakka med Møller i dag igjen etter at de gjorde litt research på feilmeldingene og han ville at jeg skulle bytte om på Coil 1 til 4 for å se om feilmeldingen bytta seg fra 1 til 4. Pluggene er byttet for ca 15000 km. Tenkte jeg skulle teste det ut i morgen. (Noe jeg anntar ikke er noe stress?) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...