#1 Skrevet September 18, 2009 hei lurer da på om noen som vet hvorfor kamen brekker, er det turtall som gjør det eller hva er det? takker for svar=) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 18, 2009 her er et bilde av kamen min, som tokk kvelden på mandag, trodde det bare var rotor drevet men når jeg fikk ut fordeler og så så jeg at det ikke var så ille men så titta jeg inn i hullet og der lå drevet som skulle ha sitti på kamen blææ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 18, 2009 Er dette orginalkam til 3b? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 18, 2009 dette er en orginal kam jah, men er AAN motor, 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 18, 2009 heldigvis er orginal kammer billige da alle bytter til 7a kammer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 18, 2009 Godt du får brukt litt penger da. har snakka med Steinar. Han skal sjekke i kveld 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 18, 2009 har 3b kammer liggende om det er av interresse 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 18, 2009 heldigvis er orginal kammer billige da alle bytter til 7a kammer glad det har brekt der den ahr brekt og ikke midt på he he, hvorfor setter folk på 7 a kammer? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 18, 2009 Godt du får brukt litt penger da. har snakka med Steinar. Han skal sjekke i kveld oki det er knall,=) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 18, 2009 har 3b kammer liggende om det er av interresse men passer 3b kammene på min aan da? er en 91 mod, 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 18, 2009 (endret) 7a kammer brukes ifm heftig trim. På moderat trim sies de å være mindre egnet. Så lenge det er 20VT kammer så passer de, forutsatt at de har drev i bakkant. 3b og tidlige AAN har dette. Ville sjekket at drevet er identisk i tilfelle det eksisterer ulike drev, mulig andre vet mer om dette. Prisene for et slikt sett med kammer er 500-1500, men husk å sjekke at du får med drev. Edit: Da har vi konstantert at det finnes ulike typer drev. Alekander hadde tynn aksel med grovtannet drev. En gammel AAN topp jeg hadde (eldste typen med fordeler i bakkant) hadde finere tenner, og kamakselen hadde større dia enn Aleksander sin. Hadde kammer fra nyere AAN som passer for å presse på Aleksanders orginal-drev. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet September 18, 2009 Har sett kammene knekke på den måten tidligere. Kan vel rett og slett betegnes som materialsvikt.. ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet September 18, 2009 Har AAN og 7A kammer med drev i bakkant, de er forskjellige - så ja, de er forskjellige 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet September 18, 2009 7a kammer brukes ifm heftig trim. På moderat trim sies de å være mindre egnet. Så lenge det er 20VT kammer så passer de, forutsatt at de har drev i bakkant. 3b og tidlige AAN har dette. Ville sjekket at drevet er identisk i tilfelle det eksisterer ulike drev, mulig andre vet mer om dette. Prisene for et slikt sett med kammer er 500-1500, men husk å sjekke at du får med drev. oki=) takker for svar=) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet September 18, 2009 Har AAN og 7A kammer med drev i bakkant, de er forskjellige - så ja, de er forskjellige men tenkte lit på og bygge om det, for de som ikke har drev bak, har jo sensor somm sitter under kamdrevet, lurte lit på og bygge om til det hvis det går ann og gjøre det uten allt formye jobb, for hvis det er sånn jeg tror det er så er det bare og montere et blind lokk der fordeler skal sitte, og bruke samme kontakt som sitter på halgiver i fordeleren og montere sensor på under kamen, og boble den til kontakta til halgiver i fordeleren, men har en s4 motor stående som jeg kan titte lit på for den er det sensor under kamdrevet, så jeg får glana lit men takk for svar=) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet September 18, 2009 Har sett kammene knekke på den måten tidligere. Kan vel rett og slett betegnes som materialsvikt.. ? kan det være noe annet enn materialsvikt da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet September 18, 2009 skal det SÅ mye krefter til å få snurret den rotoren då, var ikke rotordrevet i plastikk? Min "gamle" AAN topp har både drev i bakkant, blindet igjen med lokk, og hallgiver foran. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet September 18, 2009 Her var tråden ja.. Ja, som Christian også sier her så skal det vel ikke SÅ mye kraft til for å drive rundt akslingen til hallgiver`n... Skulle likt å vist hvorfor det blir så svakt akkurat der.. Var det der det brakk på kammen i gule S2`n til Brage i Lom også..den som havna nedi Valdres etterpå ell hvor det var..?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet September 18, 2009 Som sagt, min knakk ved bukk nr. 4 eller noe sånt, da denne visstnok var løs. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet September 19, 2009 skal det SÅ mye krefter til å få snurret den rotoren då, var ikke rotordrevet i plastikk?Min "gamle" AAN topp har både drev i bakkant, blindet igjen med lokk, og hallgiver foran. rotor drevet var i plastik, men det er kun en halv tan som har gått i stykker på den, og skulle ikke tro det krevde så mye krefter for at rotoren skal snurre rundt, det er jo let og snurre for hånd, men blir ikke noe halgiver foran, for har skjekket det lit og det er forskjelige topper, for den med halgiver foran har en innstøpt braket i toppen som ikke er på den som ikke har halgiver foran har ikke den, 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet September 19, 2009 Som sagt, min knakk ved bukk nr. 4 eller noe sånt, da denne visstnok var løs. men hvis den hadde vært løs så ville den nok gåt i stykker et annet sted tror jeg, på min kam altså 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet September 19, 2009 Her var tråden ja..Ja, som Christian også sier her så skal det vel ikke SÅ mye kraft til for å drive rundt akslingen til hallgiver`n... Skulle likt å vist hvorfor det blir så svakt akkurat der.. Var det der det brakk på kammen i gule S2`n til Brage i Lom også..den som havna nedi Valdres etterpå ell hvor det var..?? er rart at den skulle brekke akuratt der jah, tror det er materiel svikt eller noe jeg, ser ingen annen forklaring på dete, 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet September 19, 2009 noen som vet momente kamen skal dras til med, og må jeg bytte bolten til kamen?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet September 19, 2009 noen som vet momente kamen skal dras til med, og må jeg bytte bolten til kamen?? 15Nm - Nei 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet September 19, 2009 15Nm - Nei takk takk=) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...