Anbefalte innlegg

hei lurer da på om noen som vet hvorfor kamen brekker, er det turtall som gjør det eller hva er det?

 

takker for svar=)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

her er et bilde av kamen min, som tokk kvelden på mandag, trodde det bare var rotor drevet men når jeg fikk ut fordeler og så så jeg at det ikke var så ille men så titta jeg inn i hullet og der lå drevet som skulle ha sitti på kamen blææ: bh :

DSC00154.jpg

DSC00155.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

dette er en orginal kam jah, men er AAN motor,

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

heldigvis er orginal kammer billige da alle bytter til 7a kammer

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godt du får brukt litt penger da. har snakka med Steinar. Han skal sjekke i kveld

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har 3b kammer liggende om det er av interresse

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

heldigvis er orginal kammer billige da alle bytter til 7a kammer

 

glad det har brekt der den ahr brekt og ikke midt på he he,

hvorfor setter folk på 7 a kammer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godt du får brukt litt penger da. har snakka med Steinar. Han skal sjekke i kveld

 

oki det er knall,=)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har 3b kammer liggende om det er av interresse

 

men passer 3b kammene på min aan da? er en 91 mod,

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

7a kammer brukes ifm heftig trim. På moderat trim sies de å være mindre egnet.

 

Så lenge det er 20VT kammer så passer de, forutsatt at de har drev i bakkant. 3b og tidlige AAN har dette. Ville sjekket at drevet er identisk i tilfelle det eksisterer ulike drev, mulig andre vet mer om dette.

 

Prisene for et slikt sett med kammer er 500-1500, men husk å sjekke at du får med drev.

 

Edit: Da har vi konstantert at det finnes ulike typer drev. Alekander hadde tynn aksel med grovtannet drev. En gammel AAN topp jeg hadde (eldste typen med fordeler i bakkant) hadde finere tenner, og kamakselen hadde større dia enn Aleksander sin. Hadde kammer fra nyere AAN som passer for å presse på Aleksanders orginal-drev.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sett kammene knekke på den måten tidligere. Kan vel rett og slett betegnes som materialsvikt.. ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har AAN og 7A kammer med drev i bakkant, de er forskjellige - så ja, de er forskjellige :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

7a kammer brukes ifm heftig trim. På moderat trim sies de å være mindre egnet.

 

Så lenge det er 20VT kammer så passer de, forutsatt at de har drev i bakkant. 3b og tidlige AAN har dette. Ville sjekket at drevet er identisk i tilfelle det eksisterer ulike drev, mulig andre vet mer om dette.

 

Prisene for et slikt sett med kammer er 500-1500, men husk å sjekke at du får med drev.

 

oki=)

takker for svar=)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har AAN og 7A kammer med drev i bakkant, de er forskjellige - så ja, de er forskjellige :)

 

men tenkte lit på og bygge om det, for de som ikke har drev bak, har jo sensor somm sitter under kamdrevet, lurte lit på og bygge om til det hvis det går ann og gjøre det uten allt formye jobb,

 

for hvis det er sånn jeg tror det er så er det bare og montere et blind lokk der fordeler skal sitte,

og bruke samme kontakt som sitter på halgiver i fordeleren og montere sensor på under kamen, og boble den til kontakta til halgiver i fordeleren, men har en s4 motor stående som jeg kan titte lit på for den er det sensor under kamdrevet, så jeg får glana lit

 

men takk for svar=)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sett kammene knekke på den måten tidligere. Kan vel rett og slett betegnes som materialsvikt.. ?

 

kan det være noe annet enn materialsvikt da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal det SÅ mye krefter til å få snurret den rotoren då, var ikke rotordrevet i plastikk?

Min "gamle" AAN topp har både drev i bakkant, blindet igjen med lokk, og hallgiver foran.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her var tråden ja..:)

Ja, som Christian også sier her så skal det vel ikke SÅ mye kraft til for å drive rundt akslingen til hallgiver`n...: klø :

Skulle likt å vist hvorfor det blir så svakt akkurat der..

 

Var det der det brakk på kammen i gule S2`n til Brage i Lom også..den som havna nedi Valdres etterpå ell hvor det var..??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som sagt, min knakk ved bukk nr. 4 eller noe sånt, da denne visstnok var løs. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal det SÅ mye krefter til å få snurret den rotoren då, var ikke rotordrevet i plastikk?

Min "gamle" AAN topp har både drev i bakkant, blindet igjen med lokk, og hallgiver foran.

 

rotor drevet var i plastik, men det er kun en halv tan som har gått i stykker på den,

og skulle ikke tro det krevde så mye krefter for at rotoren skal snurre rundt, det er jo let og snurre for hånd,

 

men blir ikke noe halgiver foran, for har skjekket det lit og det er forskjelige topper, for den med halgiver foran har en innstøpt braket i toppen som ikke er på den som ikke har halgiver foran har ikke den,

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som sagt, min knakk ved bukk nr. 4 eller noe sånt, da denne visstnok var løs. ;)

 

men hvis den hadde vært løs så ville den nok gåt i stykker et annet sted tror jeg, på min kam altså:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her var tråden ja..:)

Ja, som Christian også sier her så skal det vel ikke SÅ mye kraft til for å drive rundt akslingen til hallgiver`n...: klø :

Skulle likt å vist hvorfor det blir så svakt akkurat der..

 

Var det der det brakk på kammen i gule S2`n til Brage i Lom også..den som havna nedi Valdres etterpå ell hvor det var..??

 

er rart at den skulle brekke akuratt der jah, tror det er materiel svikt eller noe jeg, ser ingen annen forklaring på dete,

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som vet momente kamen skal dras til med, og må jeg bytte bolten til kamen??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som vet momente kamen skal dras til med, og må jeg bytte bolten til kamen??

 

15Nm - Nei

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.