#1 Skrevet September 18, 2009 Luftet S4n litt i går, men skjedde plutselig noe når je dro på litt opp en slak bakke. Lå vel på ca 3000rpm når je tråkket helt greit på gassen.. Plutselig kom det et ganske høylydt BOFF fra under panseret. Stoppet bilen for å sjekke, men fant ikke no gæærnt. Ingen lekkasjer hel noe, så kjørte videre, da je hadde rimelig dårlig tid. Den kuttet da hver gang den nådde 1,5 turbotrykk (på den digitale måleren i bilen) så måtte derfor holde meg under det. Bilen stod deretter i ro noen timer før je skulle hjem. Da kuttet den ikke, og den lader normalt, men går merkbart dårligere enn tidligere. Noen råd og tips om hva dette kan være? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 18, 2009 (endret) det er ikke en slange som har sprekt eller hoppet av da? så du har en lekkasje et sted? edit: så du hadde sjekket etter lekkasjer men lyden minner om når slange hopper av sjekk slangen inn på ic. michelin slangen som den kalles. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 18, 2009 Ikke så godt å sjekke luftlekasjer når bilen står og går på tomgang.. Prøv og trykktest systemet så finner du det nok! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 18, 2009 Tenkte også på den til IC, for lyden minnet veldig på når den hoppet av på en A4 je hadde. Ser ingen lekkasjer, men som du sier så er det ikke alltid lett å se uten å trykkteste. Takk for svar:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 1, 2009 Mot torpedoveggen så har du en liten svart "klokke" som det går en liten vakumslange inn på, og en videre ut ifra den og til ECU. Sjekk den vakumslangen som går INN på den "klokka".. den er festet med en slags brakett. Denne pleier å sprette av Hvis ikke det er problemet, så har du nok sprekt en slange eller noe annet som har hoppet av. Dyrt er det nok ikke! Lykke til! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 2, 2009 Aha. Takk for tips. Har ikke fått sjekket problemet enda, da den bare har stått i garasjen den siste tida. Skal jo plukke ut motor og greier etterhvert, så finner nok ut av det temmelig fort da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 3, 2009 jeg holder en knapp på Ole-Espen sin teori. Ellers kan det være at slangen ut fra turbo på undersiden har løsnet...og går ifra når du får trykk. Det har skjedd hos meg før. Best å sjekke d fra undersiden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...