#1 Skrevet Januar 7, 2005 jeg lurte på om det er noen som har forslag til fuktproblemet i golfen min... ka det være noe med varmeregisteret? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 7, 2005 Kan du utdype problemet litt meir? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 7, 2005 har du sjekket plastikken bak dørtrekka, de kan være dårlige og gi vannlekkasjer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 7, 2005 trodde det var plasten i dørene. men etter jeg demonterte mittkonsolen så fant jeg ut at det lekker en veske inn fra varme saken bak konsolen... har bilde men det kommer senere.. sigmund 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 7, 2005 Det kan jo forklare mye... :-) Men hvis det er VÅTT inni bilen må det være mye vann som kommer inn, da vil du se en korrelasjon mellom væsketap på motoren og mengde dugg på vindua. Hvis bilen får våte tepper inni selv om den ikke er i bruk, er det mest sannsynlig IKKE varmeapparatregisteret. Men generelt kan man vel si at alle Golf II skal være fuktige inni. Slik er det bare. ;-) trodde det var plasten i dørene. men etter jeg demonterte mittkonsolen så fant jeg ut at det lekker en veske inn fra varme saken bak konsolen... har bilde men det kommer senere.. sigmund 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 7, 2005 Det kan jo forklare mye... :-) Men hvis det er VÅTT inni bilen må det være mye vann som kommer inn, da vil du se en korrelasjon mellom væsketap på motoren og mengde dugg på vindua. Hvis bilen får våte tepper inni selv om den ikke er i bruk, er det mest sannsynlig IKKE varmeapparatregisteret. Men generelt kan man vel si at alle Golf II skal være fuktige inni. Slik er det bare. ;-) er det samme casen på Mk3? har litt dugg, ofte nederst på frontruta som jeg må tørke vekk viss det i det heletatt skal vekk... har vesketap på bilen og har ved 1 tillfelle opplevd vått teppe bak førerstolen. dyr æffære å skifte? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 7, 2005 Hvis teppet er vått bare bake, er det mest sannsynlig plasten inni døra (skal lede regnvann som renner inn i pakninga ned til drenshullene under døra). er det samme casen på Mk3? har litt dugg, ofte nederst på frontruta som jeg må tørke vekk viss det i det heletatt skal vekk... har vesketap på bilen og har ved 1 tillfelle opplevd vått teppe bak førerstolen. dyr æffære å skifte? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 7, 2005 ok, jeg får sjekke det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 7, 2005 Hmm, har hatt 3 stk Golf II og ingen av de har vært fuktige inni. Er det vått i dørken er det stor sannsynlighet for at det er den dreneringsplasten som ligger rett foran ruta som er i tvilsom stand. Den skal lede vann som kommer inn via motorrom/kjøleribber ut til sidene, der det renner ut i en kanal rett bak hjulbuen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 7, 2005 er det samme casen på Mk3? har litt dugg, ofte nederst på frontruta som jeg må tørke vekk viss det i det heletatt skal vekk... har vesketap på bilen og har ved 1 tillfelle opplevd vått teppe bak førerstolen. dyr æffære å skifte? Et slitent (les: tett eller delvis tett) pollenfilter hjelper godt på. Jeg byttet filteret og duggproblemet er borte. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 7, 2005 ja det var det ja.. hadde glemt det ut... får ta det til våren eller.no... regninger må prioriteres... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 7, 2005 jeg lurte på om det er noen som har forslag til fuktproblemet i golfen min... ka det være noe med varmeregisteret? viss det ser ut til å komme fra varmeapperatet og det ikke forsvinner noe kjølevann så ville jeg sjekket kassen til høyre i vannkassen i motorrommet, på denne er det enn utruligt dårlig pakning, fug denne så slutter det å lekke. elleres så kan du sjekke plastikk i dører, dørpakning,(hadde rustet ett svært hull ved skjøten til denne på min) drenering i takluke(viss du har), 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Januar 8, 2005 denne lekker en illeluktende veske... muligens kjøle veske 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Januar 9, 2005 Lekker bilen kjøle væske. Må etter fylle? Hvis ikke så kan det nok være lekkasje ved luft inntaket til varme apparatet Lekker det mere i fuktig vær o.l? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Januar 9, 2005 det er ikke jeg som har brukt den.. dama har brukt den så sånn veit ikke i om. det er ihværtfall ei seig grønn stinkende væske som drypper ned fra skum gummi tettningen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Januar 9, 2005 det er ikke jeg som har brukt den.. dama har brukt den så sånn veit ikke i om. det er ihværtfall ei seig grønn stinkende væske som drypper ned fra skum gummi tettningen Høres ut som register eller slange til register, med mindre det regner grønt i molde 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...