Søknad om ombyggning, hvem, hvor?

Anbefalte innlegg

Hei.

Nå begynner snart kveldene å bli lange, og da er det atter en gang tid for et garasjeprosjekt.

Har en bil jeg fabler om å gjøre litt "større" endringer på, for å ha en banebil.

Dog hadde det vore "greit" å ha skilter på denne også.

Så spørsmålet mitt er:

Hvem kontakter man, og hvor?

Tenkte å få igang en dialog, FØR jeg gjør noe som helst, dersom det er muligheter for å beholde skiltene på bilen..

Tror nok evt mine planer vil havne under omfattende endringer.

Det finnes ikke noe typegodkjent bil, med det oppsettet jeg ønsker, så her vet jeg at jeg er på "noe tynn is".

Kort fortalt, ønsker jeg å snu motoren, samt endre på drivlinja, og en moderat effektøkning.

(ikke noe 500+ hk prosjekt)

Vet det er flere her som har gjort større inngrep i sine biler, og har fremdeles skiltene i behold.

Så om noen av dere har tips til hvem jeg bør snakke med, og framgangsmåte, er jeg takknemlig.

og ja.. flesteparten av prosjektene mine dauer av alderdom før jeg kommer i mål, men det er da artig å skru læll ;)

Mvh

Frode

Tlf 90808648

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det ikke en fordel å snakke med regional avd først?

Støen er etter hva jeg vet et vanlig etternavn fra tynset-traktene, og jeg bor da 32 mil sør, og litt øst ;)

Og jeg har ALDRIG vore i kontakt med BT eller noen underavdelinger før, så tenkte jeg skulle gjøre dette litt korrekt første gang.

Tenkte om noen i Akershus har vore i kontakt med noen av den mere smidige sorten hos BT, som faktiskt er åpen for løsninger og muligheter, og ikke den "typiske" paragraf-ridende kverrulanten.

(for all del, har tenkt å se om det er muligheter å gjøre dette etter boka, men vet det er stor forskjell på kundeservice hos overmakta)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det ikke en fordel å snakke med regional avd først?

Støen er etter hva jeg vet et vanlig etternavn fra tynset-traktene, og jeg bor da 32 mil sør, og litt øst ;)

Og jeg har ALDRIG vore i kontakt med BT eller noen underavdelinger før, så tenkte jeg skulle gjøre dette litt korrekt første gang.

Tenkte om noen i Akershus har vore i kontakt med noen av den mere smidige sorten hos BT, som faktiskt er åpen for løsninger og muligheter, og ikke den "typiske" paragraf-ridende kverrulanten.

(for all del, har tenkt å se om det er muligheter å gjøre dette etter boka, men vet det er stor forskjell på kundeservice hos overmakta)

Prøv din lokal trafikkstasjon først.... er du heldig er de vettuge og oppegående slik at du slipper SFOOR

De er etter min mening av "paragraf-ridende kverrulat" typene....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir vel jessheim det...

Noen som vet om noen vettuge folk å prate med der?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min erfaring med Jessheim er at de er av den kverulerende inkompetente varianten

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen i region øst, som har vore i kontakt med en forståelsesfult person i BT systemet?

Ser ikke vits å åpne en dialog med noen som er imot ommbygning, siden jeg skal bygge noe som ikke eksisterer.

Og nei, har dermed ikke muligheter til å be bilprodusent om det ene eller andre papiret/dokumentasjon på godkjent ommbyggning.

Ergo trenger jeg noen som har litt kompetanse, og skjønn i BT systemet, som forteller hvilke krav de setter til et slikt bygge.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var i kontakt med en på Mysen en gang etter at jeg fikk tips om at de er flinke der. Husker desverre bare at han het Kjell, men kan hende de andre der også er vettuge :) Jegfikk i hvertfall GOD hjelp :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker...

Da får jeg høre med kontoret der nede.

Har vel hørt mye positivt om avdelingen på løren eller et annet sted i Oslo også.

Men da har jeg et positivt sted å begynne.

Mvh

Frode

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.