#1 Skrevet September 20, 2009 hvilke verksted er god på service/overhaling av dieselpumpe/dyser? Har en afn som trenger litt service etter 300000 km uten problemer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 20, 2009 Spør Steina Sjaastad på forumet her... Han er diesel guru. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 20, 2009 Spørs jo hvor du er fra... Men Asker Dieselelektro.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 20, 2009 (endret) Spørs jo hvor du er fra... Men Asker Dieselelektro.. Kjenner ikke så godt til dem, har kun en erfaring og den er negativ. Jeg kjøpte en bil som hadde vært der til feilsøking og justering flere ganger på kort tid. Elementære ting de hadde glemt å sjekke i feilsøkingen og resultatet ble registerhavari. De klarte heller ikke å finne årsaken til fuskingen så etter at jeg hadde overhalt det mekaniske så var fusken fortsatt der, tok meg to dagers grubling å finne feilen. Generelt så er vel de fleste dieselelektro verksteder i Bosch-kjeden kompetente til å overhale dyser og pumpe. Men som verksteder flest så er nok de fleste like flinke på å hoppe rett til konklusjonen om at ting må "overhales". Og mange steder har blanding av dyktige folk og andre som heller burde gjort noe helt annet. Mitt tips er derfor å være sikker på at det faktisk er noe galt med pumpe og dyser før du legger ned masse tusenlapper i dette. Spør Steina Sjaastad på forumet her... Han er diesel guru. Takker for den, men det er ikke helt korrekt. Jeg kan en del 2,5 tdi R5....... Hva med å slenge ut symptomer her, mulig det er noen som kan komme med noen tips? Det er jo flere her på forumet med mye erfaring med disse motorene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 20, 2009 Veit bare at pappa, som har drivi med motor i 35år, har bare godt å si om dem, samme med andre bilguruer jeg kjenner. Og han ene på jobben hadde dieselpumpa til båten til overhaling der, og det virker som det var skikkelig greier.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 20, 2009 i 35år Mulig det har kommet noen nye det siste halve året. Den ENE erfaringen jeg har utifra forrige eiers fortelling, de spesifiserte kvitteringene og resultatet jeg så på bilen innbyr ikke til tillit. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 20, 2009 Mulig det har kommet noen nye det siste halve året. Den ENE erfaringen jeg har utifra forrige eiers fortelling, de spesifiserte kvitteringene og resultatet jeg så på bilen innbyr ikke til tillit. Virka som seriøse folk der oppe nå hvertfall:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 27, 2009 Fyksen Servicesenter på gjøvik/lillehammer er Bosch verksted. Jeg driver selv Bosch verksted, og sender en del dieseljobber dit, eller til Sandnes elektrodiesel. De kan jobben sin!!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...