Anbefalte innlegg

Jeg har i alle år brukt varmluftpistol på gamle og grå lister, men etter at pappa hadde sauset inn listene på en 2002mod Toyota Avensis med turtle wax, var jeg redd de kom til å være gråhvite resten av livet. Varmluft funker nemlig dårlig på det.

 

Hadde egentlig tenkt å kjøpe en boks med Ovatrol/Polytrol men siden jeg likevel skulle bestille litt varer fra Blankbil.no slengte jeg med en flaske Black Wow også.

 

Samtlige lister var skjoldete som denne;

IMG_0191.jpg

 

Og mange bar merker av Turtle Wax:

IMG_0210.jpg

 

Etter en runde med Black Wow ser samme dørlisten slik ut:

IMG_0212.jpg

Må ha flere behandlinger for å bli bra, men jeg er uansett veldig overrasket over at Black Wow er så effektivt. Ser frem til å se hvor holdbart det er utover høsten i drittværet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er et bilde av lista foran etter første behandling:

IMG_0214.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annen gangs påføring;

IMG_0216.jpg

 

Og hele bilen fra siden:

IMG_0217.jpg

IMG_0221.jpg

 

Obs: Har ikke gjort noe med fangerne på denne da lakken der er så sprø at den flaker av for et godt ord. Lenge leve japs?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har brukt Grønn APC og Swissvax Leather Brush med stort hell for å fjerne gamle poleringrester i strukturert plast...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet du hvor gamle de restene var?

Disse listene er så og si uten struktur, så restene er liksom inne i plasten om du skjønner.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husker ikke hvor gamle de var, men var ikke ferske..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

DeWax så litt spennende ut, spørs om jeg skal prøve den også. :)

Brukte Black Wow på listverk på en 97modell igår, alt ble jevnt svart og så veldig bra ut. Et kjempeprodukt på vanlig, matt plast og gummi. Mangler kabel til kamera, så bilder kommer senere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilder

PA020016.jpg

 

Før:

PA020011.jpg

Etter:

PA020017.jpg

 

Må legge til at flaska er drøy! Har tatt en bil tre ganger, og en bil en gang, har brukt ca 1cm fra flaska.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg peiler å gå over med en microfiberklut etterpå, så ser ikke bilen så klissete ut. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er black wow i forhold til feks owatrol? Noen som har erfaringer med begge?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Owatrol er sannsynligvis det beste produktet jeg har prøvd. Dessuten koster det en promille totalt sett av hva andre produkter koster. Stikk innom Jernia og kjøp den minste boksen de har, så har du for de neste 10 åra - men ikke si det til noen andre !

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror dere dette produktet kan brukes på dørtrekkene til en golf 1? dette er svart kunst skinn!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan det helt sikkert, men jeg ville heller brukt svart skokrem.

Har brukt det mye på innvendig skinn før og det fungerer knall. Skinnet blir mykt og svart igjen, og beskyttes mot drit og lort.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan det helt sikkert, men jeg ville heller brukt svart skokrem.

Har brukt det mye på innvendig skinn før og det fungerer knall. Skinnet blir mykt og svart igjen, og beskyttes mot drit og lort.

 

Takk for tipset. Noe spesielt merke jeg bør bruke da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er skokrem på kunst-skinn noen god ide? Blir vel liggende utenpå..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg brukte Boston eller Kiwi, jobbet den godt inn og lot den stå en stund.

Satte så setene i solen for å se om skinnet ville svette farge, men det var null problem.

Ang kunst-skinn/skai: prøv på et lite område. En boks skokrem er jo så billig at det går an å prøve. Bare husk å jobbe med produktet, med børste feks, ikke bare smøre på.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.